گل می‌زند، می‌برد و جلو می‌رود؛ ماشین جنگی بیرحم آقای قلعه‌نویی

گل می‌زند، می‌برد و جلو می‌رود؛ ماشین جنگی بیرحم آقای قلعه‌نویی

پایگاه خبری فوتبالی- 18 بازی و 15 برد؛ 18 بازی و گل زدن در هر 18 بازی؛ حضور روی نیمکت تیم ملی در دو مقطع بدون حتی یک باخت در بازیهای رسمی.

به گزارش فوتبالی، امیر قلعه‌نویی در حال گرفتن انتقام همه چیزهایی است که به زعم او بعد از شکست در ضربات پنالتی برابر کره جنوبی در جام ملتهای آسیای 2007 ازش دریغ شد؛ او و ماشین جنگی بیرحمش، گل می‌زنند، می‌برند و جلو می‌روند. آنها فعلا در نیمه‌نهایی هستند.

* مقطع اول

  10 برد، 6 مساوی و یک باخت؛ این آماری است که قلعه‌نویی در مقطع اول حضورش روی نیمکت تیم ملی ثبت کرد. تنها شکست او مربوط بود به دیداری دوستانه با مکزیک در خانه این تیم. در این 17 بازی، تیم ملی فقط در 3 بازی موفق به زدن گل نشد. تیم ملی با او در بازیها، 30 گل زد (کمتر از 2 گل در هر بازی) و 12 بار دروازه‌اش باز شد که 4تا متعلق به یک بازی بود.

* مقطع دوم

  امیر قلعه‌نویی در مقطع دوم انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی، تا به حال در 18 بازی روی نیمکت تیم ملی نشسته و در 15 تا به پیروزی رسیده است: بیش از 83 درصد بازیها که یک رکورد خارق‌العاده است. و از این بهتر اینکه تیم ملی با او در همه این 18 بازی، گل زده است؛ 50 گل در 18 بازی یعنی بیشتر از 2.5 گل در هر بازی. 

در این مقطع، تیم ملی فقط نتوانسته 3 تیم را شکست بدهد؛ تساوی یک یک با روسیه در دیداری دوستانه که اولین حضور قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی در مقطع دوم بود، دیدار با ازبکستان در مقدماتی جام جهانی 2026 که بازی 2 صفر برده را با تساوی 2 بر 2 در خانه حریف عوض کردیم و تساوی یک یک با سوریه در یک‌هشتم نهایی جام ملتهای 2023 که به برد در ضربات پنالتی منجر شد.

* در مجموع

  25 برد در 35 بازی و گلزنی در 32 بازی، کارنامه درخشانی است که امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی رقم زده است. با وجود همه انتقادات درست یا غلطی که از او می‌شود، قلعه‌نویی از نظر آماری فوق‌العاده بوده. تیم ملی با او در این 35 بازی، 80 گل زده و ثبت معدل بیشتر از 2 گل در هر بازی، کمیت فراتر از استانداردی به حساب می‌آید. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی