محکومیت سه مامور پلیس فرانسه به خاطر حمله به فوتبالیست سابق

محکومیت سه مامور پلیس فرانسه به خاطر حمله به فوتبالیست سابق

پایگاه خبری فوتبالی - یک فوتبالیست سابق  در کشور فرانسه با خشونت از جانب سه پلیس فرانسه مواجه شد که البته هر سه افسر به حبس تعلیقی محکوم شده اند.

به گزارش فوتبالی، تئودور لوهاکا پس از تعقیب و گریز توسط ماموران در حومه شهر پاریس در فوریه 2017، با حمله گاز اشک آور و باتوم مواجه شد. ماموران پلیس، لوهاکا که در زمان حمله 22 ساله بود را حسابی مورد تعرض و آزار قرار دادند. شدت حملات به حدی بود که این بازیکن از ناحیه کمر و پشت بدنش به شدت آسیب دیده است.  در حقیقت ماموران پلیس به او آب دهان پرت کرده اند، او را مورد آزار نژادی قرار داده اند و حسابی کتک زده اند.

در واقع تصاویر دوربین های مدار بسته نشان می دهد که لوکاها به مدت هشت دقیقه تحت بازداشت مامور پلیس روی زمین قرار داشت. این فرد دچار آسیب دیدگی های شدید شده است و مدعی شده بود که ماموران پلیس با استفاده از باتوم به او آزار جنسی رسانده اند. 

لوهاکا خودش را یک "مرده در حال زندگی" از زمان روز بازداشتش توصیف می کند.  این سه مامور پلیس روز جمعه به خشونت عامدانه محکوم شده اند. کاستالین 34 ساله به دوازده ماه حبس تعلیقی محکوم شد، دولین 42 سالله و هوچارت 39 ساله نیز به سه ماه حبس تعلیقی محکوم شده اند. 

زمانی که تصاویر خشونت پلیس لو رفته بود، به مدت دو هفته شورش و اعتراض در میان مردم فرانسه شکل گرفته بود. لوهاکا در زمان این اتفاق، پرونده قضایی نداشت و در آستانه انتقال به بلژیک برای شروع دوران فوتبال حرفه ای خود بود. او حالا 29 ساله است و در دادگاه گفته است:" حس می کنم که مورد تجاوز قرار گرفتم. " 

4125