داس الهلال در زمین ایرانی‌ها؛ حیف که «استقلال» نیست

داس الهلال در زمین ایرانی‌ها؛ حیف که «استقلال» نیست

پایگاه خبری فوتبالی- به حکم قرعه، سپاهان در اولین راند مراحل حذفی این فصل لیگ قهرمانان باید برابر الهلال قرار بگیرد.

به گزارش فوتبالی، رقیبی عربستانی که روزگار فوق‌العاده‌ای را در سوپرلیگ این کشور سپری می‌کند؛ بدون باخت با بهترین خط حمله و دفاع. الهلال دقیقا همین روال نتیجه‌گیری را در این چند وقت اخیر برابر رقبای ایرانی داشته و البته بسیار خوش‌شانس بوده که مدتهاست گذرش به سمت استقلال نیفتاده تا معنی شکست را بفهمد.

آمار رویارویی‌های اخیر الهلال برابر رقبای ایرانی، نشان می‌دهد اوضاع چقدر به سود تیم عربستانی بوده است: آنها در 8 مصاف آخرشان شکست نخورده، 7 تا را برده و صاحب 7 کلین‌شیت شده‌اند. در این بازه زمانی، فقط محمود قائدرحمتی بوده که توانسته قفل دروازه الهلال را باز کند. این آمار با احتساب رویارویی‌های الهلال با شهرخودرو در فصل 2020 لیگ قهرمانان است که درنهایت از جدول بازیها به دلیل همه‌گیری کرونای بازیکنان تیم عربستانی، حذف شد. در 25 رویارویی آخر با تیمهای ایرانی، الهلال فقط 6 بار باخته: 3 بار برابر استقلال و یک بار به سپاهان و پرسپولیس درحالیکه 14 بازی را برده است.

خوش شانسی الهلال بابت غیبت و به عبار بهتر حذف کردن استقلال از لیگ قهرمانان به این دلیل است که آنها در 11 رویارویی آخرشان با تیمهای ایرانی، 3 بار شکست خورده‌اند که هر 3 باخت برابر استقلال بوده است. درحقیقت گویا این فقط استقلال است که «لم» بردن الهلال را به خوبی می‌داند.

الهلال سابقه 46 رویارویی را با تیمهای ایرانی در آسیا شامل جام در جام، لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌ها دارد. آنها در این بازیها، 20 برد دارند و 15 بار هم متحمل باخت شده‌اند. 11 بازی هم با نتیجه مساوی تمام شده که در 2 تا، الهلال با شکست دادن استقلال در ضربات پنالتی، برنده بوده است. 57 گل الهلال به تیمهای ایرانی زده و 41 بار هم دروازه‌اش را برابر این رقبا، باز شده دیده است. در لیگ قهرمانان، 15 برد، 7 مساوی و 14 باخت در کارنامه الهلال برابر رقبای ایرانی ثبت شده است به همراه 49 گل زده و 32 گل خورده.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی