گزارش آماری/ دویستمین برد تراکتور در تاریخ لیگ برتر

گزارش آماری/ دویستمین برد تراکتور در تاریخ لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی - برتری برابر صنعت نفت در آخرین بازی نیم‌فصل اول، تعداد بردهای تراکتور در تاریخ لیگ برتر را به عدد 200 رساند. 

به گزارش فوتبالی، حالا آنها، ششمین تیم تاریخ این بازیها هستند که به این مرز رسیده‌اند بعد از استقلال، سپاهان، پرسپولیس، فولاد، ذوب‌آهن.

اولین برد تراکتور در تاریخ لیگ برتر مربوط است به هفته هفدهم اولین دوره بازیها. جایی که آنها در اصفهان با یک گل سپاهان را شکست دادند. این یعنی تبریزی‌ها برای دیدن اولین برد تیم‌شان در بالاترین سطح فوتبال ایران، بیشتر از یک نیم‌فصل صبر کردند. 

صدمین برد تراکتور در لیگ پانزدهم رقم خورد. آنها در هفته بیست و یکم فصل با نتیجه 2 یک در خانه برنده شدند. این بار هم رقیب، سپاهان نام داشت. و برد با گل دقیقه 3+90 مهدی شریفی رقم خورد که خودش، سپاهانی بود.

حالا پس از گذشت 23 دوره از لیگ برتر و انجام 477 بازی در این بازیها، تعداد بردهای تراکتور به عدد 200 رسیده است. البته این برد برخلاف قبلی‌ها، برابر سپاهان نبود ولی درست مثل آنها در خانه و تبریز رقم خورد.

113 تا از بردهای تراکتور در تاریخ لیگ برتر مربوط است به بازیهای خانگی و 87 تای دیگر در بازیهای بیرون از خانه رقم خورده است.

کمترین برد تراکتور در اولین دوره لیگ برتر رقم خورد که درنهایت به سقوط و دوری 8 ساله‌شان از این بازیها منجر شد: فقط 2 پیروزی. بیشترین برد هم مربوط است به لیگ یازدهم که آنها زیرنظر امیر قلعه‌نویی در 19 بازی‌شان برنده شدند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی