وداع میلیچ با دنیای فوتبال؛ به یاد درخشش در دربی 93

وداع میلیچ با دنیای فوتبال؛ به یاد درخشش در دربی 93

پایگاه خبری فوتبالی- هروویه میلیچ تصمیم گرفت در 35 سالگی با دنیای فوتبال وداع کند. مدافع کرواتی که جغرافیای ویژه‌ای را در دنیای فوتبال سپری کرد: از فیورنتینا در سری آ تا استقلال در لیگ برتر ایران.

به گزارش فوتبالی، میلیچ به عنوان بازیکنی در سمت چپ، هرگز قامت یک ستاره را برای استقلال نداشت ولی می‌توان نامش را در لیست خارجی‌های استاندارد فوتبال ایران قرار داد. بازیکنی که درنهایت پایان خوشی در استقلال نداشت و مجبور شد مطالباتش را به زور فیفا بگیرد.

* در استقلال

میلیچ با نظر مستقیم استراماچونی به استقلال آمد. مدافع چپی که آبی‌پوش شد تا میلاد زکی‌پور به تیم دیگری برود و توانایی‌هایش را نشان دهد. بعد از مرد ایتالیایی و حتی با حضور مجیدی و فکری و نامجومطلق هم، میلیچ در استقلال ماند هرچند او در لیگ بیستم با فکری به مشکل خورد و جایگاهش در ترکیب اصلی را هم به محمد نادری تحویل داد. سرانجام 18 تیر 1400 بود که میلیچ قراردادش را به دلیل عدم پرداخت مطالباتش فسخ کرد و برای همیشه از ایران رفت. او با استقلال هرگز فاتح جامی نشد؛ در لیگ برتر، نایب‌قهرمان شد و با وجود حضور در 2 فینال جام حذفی، در هر دو مغلوب شد. 3 گل و 4 پاس گل در 49 بازی برای یک مدافع چپ، آمار چندان خوبی در دو فصل نیست.

* به تفکیک فصل

میلیچ در لیگ نوزدهم، 22 بازی برای استقلال در لیگ برتر انجام داد و 2 گل زد. 4 بازی در جام حذفی انجام داد و 3 پاس گل داد. او در هر 2 بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان برابر الکویت و الریان در زمین بود و 4 بازی هم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان انجام داد. فصل بعد، میلیچ 12 بار در لیگ برتر به میدان رفت و یک گل زد. یک بار در جام حذفی به میدان رفت که چند ثانیه بعد از حضورش در زمین، داور سوت پایان را زد بدون اینکه او تماسی با توپ داشته باشد. 6 بار هم در لیگ قهرمانان پیراهن استقلال را به تن کرد.

* روز ویژه

بهترین نمایش میلیچ با پیراهن استقلال مربوط است به دربی 93 و بازی نیمه‌نهایی جام حذفی برابر پرسپولیس. او آن روز و در تساوی 2 بر 2، هر 2 گل استقلال را ساخت؛ اولی را با یک پاس برای قایدی در همان اوایل بازی و دومی را با ارسالی دقیق روی سر دانشگر در اواخر بازی. میلیچ روی این کیک، خامه هم گذاشت و پنالتی‌اش در انتهای بازی را هم به گل بدل کرد هرچند خوش‌شانس هم بود. 

* گلزنی

میلیچ با لباس استقلال، 3 گل زد؛ 2 گل در لیگ 19 و یک سوپرگل در لیگ 20. اولین گلش را در بازی برابر گل‌گهر زد. گل دوم وارد دروازه صنعت نفت شد. و زیباترین گل، یک ضربه آزاد از حدود 20 متری بود که وارد دروازه ماشین‌سازی شد و تیمِ فکری با همان گل، بازی را برد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی