اخراج سه ساله بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا؟

اخراج سه ساله بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا؟

پایگاه خبری فوتبالی - بارسلونا شاید از لیگ قهرمانان اروپای سال آینده اخراج شود.

به گزارش فوتبالی، نشریه آلمانی "ولت آم سونتاگ" گزارش داده است که یوفا در حال حاضر به صورت جدی به اخراج بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا فکر می کند. در حقیقت کمیته کنترل اقتصادی یوفا در حال بررسی این پرونده است و بارسلونا ممکن است که به مدت سه سال از لیگ قهرمانان اروپا اخراج شود. 

دلیل باز شدن این پرونده، نقض قوانین فیرپلی مالی یوفا توسط باشگاه بارسلونا در سه سال اخیر است. در حقیقت بارسلونا سال گذشته در حساب مالی خود، سود خالص 304 میلیون یورو را اعلام کرد اما بارسایی ها برای این کار از اهرم های اقتصادی کمک گرفتند. از طرفی یوفا  اهرم های اقتصادی را به رسمیت نمی شناسد و اعتقاد دارد که کاتالان ها قوانین فیرپلی مالی را نقض کرده اند.

یوفا در تابستان اخیر به علت تخلفات در اعلام حساب های مالی خود توسط یوفا 500 هزار یورو جریمه شد اما جریمه های بعدی ممکن است که سنگین تر باشد و این باشگاه به مدت دو تا سه سال از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم شود.

البته این تنها پرونده باز بارسلونا نیست بلکه در صورتی که حکم پرونده رشوه بارسلونا به نایب رییس سابق کمیته داوران اعلام شود و این باشگاه گناهکار شناخته شود، کاتالان ها ممکن است که به خاطر آن پرونده نیز با تنبیه سنگینی مواجه شوند. 

بارسایی ها تصور می کنند که حمایت آنها از سوپرلیگ باعث خشم یوفا شده و این سازمان به دنبال تلافی است. رئال مادرید و بارسلونا تنها حامیان سوپرلیگ اروپا هستند، تورنمنتی که شروع آن ممکن است چند سال دیگر طول بکشد و بارسلونا در این مدت به درامد حاصل از حضور در لیگ قهرمانان اروپا نیاز دارد. اگر بارسلونا از لیگ قهرمانان اخراج شود، امکان ورشکستگی مالی آنها افزایش پیدا می کند.

4125