بارسلونا در آستانه اخراج شدن از لیگ قهرمانان اروپا 24-2023

بارسلونا در آستانه اخراج شدن از لیگ قهرمانان اروپا 24-2023

پایگاه خبری فوتبالی - ژان ساموئل لیوبا و میریام کویر ترونز، دو بازرس تعیین شده توسط کمیته اخلاق و انضباطی یوفا برای تحقیق در مورد تخلف بارسلونا در پرونده نگریرا بودند که در نهایت نتیجه تحقیقات خود را اعلام کردند و خواستار اخراج یک ساله بارسلونا از مسابقات اروپایی شدند.

به گزارش فوتبالی، آنها در گزارش خود اعلام کردند که بارسلونا "برند حقوقی سازمان اروپایی" را زیر پا گذاشته است و به همین خاطر محرومیت را در نظر گرفتند. بازرس سوییسی در گزارش خود نوشته است که بارسلونا اقداماتی را برای تاثیر گذاشتن روی نتیجه بازیها انجام شده است. بارسلونا اطلاعی از جزییات این گزارش دریافت نکرده است. 

حالا تصمیم نهایی در مورد محروم شدن یا نشدن بارسلونا با یوفا است. کمیته انضباطی یوفا می تواند پرونده تیم کاتالان را باز کند یا این که منتظر نتیجه دادگستری اسپانیا باشد که البته حکم دادگاه چندین سال طول می کشد. اگر یوفا بخواهد گزارش بازرسان خود را بپذیرد، باید یک سال محرومیت برای بارسلونا در نظر بگیرد. البته اگر یوفا تصمیم به محرومیت بارسلونا بگیرد و دادگستری اسپانیا حکم به تبرئه تیم کاتالان بدهد، در آن صورت بارسلونا می تواند از یوفا شکایت کند و خواستار غرامت سنگینی شود. 

بارسلونا مدارک خود را برای حضور در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده ارسال کرده است اما یوفا می تواند جلوی حضور آنها در مسابقات را بگیرد. بر اساس تغییر قوانین یوفا از سال 2007، این سازمان می تواند مانع از حضور باشگاه هایی در مسابقات اروپایی شود که سعی در تبانی یا تغییر نتایج در مسابقات داخلی و بین المللی دارند.

4125