تابلویی که در اهواز جلوی چشمان پرسپولیس است؛ تساوی و باخت ممنوع!

تابلویی که در اهواز جلوی چشمان پرسپولیس است؛ تساوی و باخت ممنوع!

پایگاه خبری فوتبالی – با نتایجی که در بازیهای امروز رقم خورد، پرسپولیس بیشتر از قبل محکوم به پیروزی در بازیهای آینده‌اش است.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس فردا در یک مسابقه حساس خارج از خانه در اهواز با استقلال خوزستان روبرو می‌شود. این بازی از ساعت 15:00 در ورزشگاه غدیر اهواز شروع می شود و قضاوت آن بر عهده امیر عرب براقی است.

پرسپولیس پس از تساوی با استقلال در دربی 102 به اهواز سفر می‌کند. با آن نتیجه پرسپولیس به رده سوم جدول برگشت و به صعود به رده‌های بالاتر امیدوار شد. اما امروز تراکتور با پیروزی بر پیکان و همچنین ملوان با پیروزی بر مس رفسنجان دوباره در جدول رده بندی بالاتر از پرسپولیس ایستادند.

با رسیدن این تیم‌ها به بالای جدول و همچنین روند خوبی که تیم‌های سپاهان و استقلال دارند پرسپولیس دیگر حق از دست دادن امتیاز را ندارد و این یعنی تیم یحیی گل‌محمدی در بازی فردا نباید هیچ هدفی جز پیروزی داشته باشد.

نکته جالب این است که پرسپولیس حتی با تساوی هم نمی‌تواند از رده پنجم بالاتر برود. در حال حاضر تراکتور 24 امتیازی است و ملوان 22 امتیازی. پرسپولیس هم 21 امتیاز دارد. اما تفاضل گل ملوان یکی بیشتر از پرسپولیس است و اگر پرسپولیس فردا مقابل استقلال خوزستان مساوی کند با امتیازِ برابر با ملوان و تفاضل گل کمتر از این تیم در رده پنجم می‌ماند!

اما پرسپولیس برای این که فردا استقلال را در اهواز شکست بدهد یک انگیزه دیگر هم دارد. استقلال اهواز تنها تیم بدون برد جدول است و در 8 بازی از 12 بازی گذشته‌اش شکست خورده است. این یعنی 8 تیم موفق شده‌اند استقلال را شکست بدهند و اگر پرسپولیس نتواند این کار را انجام بدهد ناامیدی بزرگی را برای هوادارانش رقم می‌زند!

استقلال اهواز در 6 بازی خانگی‌اش دو تساوی و 4 شکست دارد. این آمار نشان می‌دهد این تیم در خانه هم تیم متزلزلی است و پرسپولیس نباید به چیزی جز شکست دادن استقلال اهواز فکر کند.

از طرفی فردا استقلال و سپاهان هم بازی دارند و اگر موفق شوند حریفان‌شان را شکست بدهند فاصله‌شان را با پرسپولیس افزایش می‌دهند. سپاهان فردا در تهران با هوادار بازی دارد و استقلال میزبان نساجی است.

نکته دیگر این که پرسپولیس تا پایان نیم‌فصل بازی‌های نسبتا آسانی در پیش دارد و باید از این فرصت استفاده کند تا بتواند نهایت امتیازات را از این بازی‌ها بگیرد و امتیازاتش را به استقلال و سپاهان نزدیک کند.

1359