فاصله زیادِ استقلال با برد دربی در جریان بازی؛ 2111 روزِ پیش!

فاصله زیادِ استقلال با برد دربی در جریان بازی؛ 2111 روزِ پیش!

پایگاه خبری فوتبالی – استقلال آخرین بار موفق شد در روز دهم اسفند سال 1396 پرسپولیس را در جریان بازی شکست بدهد.

به گزارش فوتبالی، روز پنج‌شنبه همین هفته دو تیم پرسپولیس و استقلال برای صد و دومین بار مقابل هم قرار می‌گیرند. در 101 تقابل قبلی دو تیم، پرسپولیس 27 برد و استقلال 26 برد داشته‌اند. 48 بازی رودرروی دو تیم هم با تساوی تمام شده است.

پرسپولیس آخرین بار خرداد ماه امسال و در فینال جام حذفی موفق شد استقلال را شکست بدهد. یک ماه قبل از آن هم در بازی برگشت لیگ بیست و دوم پرسپولیس موفق شد از سد استقلال بگذرد.

اما از آخرین برد استقلال مقابل پرسپولیس زمان زیادی گذشته است. البته استقلال در سال‌های 1399 و 1400 دو بار در جام حذفی پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست داد اما در ایران هم مثل همه جای دنیا نتیجه بازی در پایان 120 دقیقه منظور می‌شود و پیروزی در ضربات پنالتی جزو آمار بردها به حساب نمی‌آید.

به این ترتیب برای یادآوری آخرین برد استقلال مقابل پرسپولیس در جریان بازی باید به سال 1396 برگردیم. جایی که در بازی برگشت دو تیم در لیگ هفدهم استقلال موفق شد با تک گل وریا غفوری در دقیقه 44 به برتری برسد.

از آن روز تا امروز دو تیم 14 بار دیگر هم با هم روبرو شدند که در این بازی‌ها 6 بار پرسپولیس برد و 8 بازی هم با تساوی تمام شد. البته یک بازی هم با حکم کمیته انضباطی 3 بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. آن مسابقه همان مسابقه‌ای بود که قرار بود بعد از آخرین برد استقلال در سوپرجام برگزار شود اما استقلال به زمین نرفت!

حالا 2111 روز (معادل 5 سال و 9 ماه و 10 روز) از آخرین برد استقلال می‌گذرد و قرار است دو تیم 3 روز دیگر با هم بازی کنند. اگر استقلال این بازی را ببرد عددِ روزهای بدون بردِ استقلال روی 2114 متوقف می‌شود. اما اگر استقلال در این بازی هم پیروز نشود این عدد می‌تواند به 2200 روز و 6 سال برسد!

1359