گزارش ویژه/ گل به خودی، استقلال و ذوب‌آهن؛ این قصه سر دراز دارد!

گزارش ویژه/ گل به خودی، استقلال و ذوب‌آهن؛ این قصه سر دراز دارد!

پایگاه خبری فوتبالی- سریال گل به خودی‌ها در رویارویی استقلال و ذوب‌آهن، این بار به قسمت هفتم رسید.

به گزارش فوتبالی، در هیچ مصاف تاریخ لیگ برتر، این تعداد اشتباه و باز کردن دروازه با گل به خودی رقم نخورده است. این، سی‌امین گل به خودی رقبای ذوب‌آهن در تاریخ لیگ برتر بود که آنها را در صدر جدول سود بردن از این آیتم قرار داد و البته بیست و چهارمین گل به خودی استقلال در تاریخ لیگ برتر که آنها را هم صدرنشین جدول این اشتباه کرد. 4 گل به خودی از ذوب‌آهن و 3 گل به خودی از استقلال در تاریخ رویارویی‌های دو تیم ثبت شده است.

* لیگ اول: محمود فکری

هفته چهارم اولین دوره لیگ برتر. استقلال با گل سیروس دین‌محمدی به بازی برگشت و نتیجه را مساوی کرد. اما این تقسیم امتیاز تنها 6 دقیقه دوام آورد. یک ارسال از سمت راست زمین و ضربه سر محمود فکری که به سمت عقب زد و درنهایت وارد دروازه شد. ذوب‌آهن با این گل به خودی دقیقه 67، دو یک در خانه برنده شد.

* لیگ ششم: علیرضا نورمحمدی

هفته اول ششمین دوره لیگ برتر. ذوب‌آهن مهمان با گل سپهر حیدری، بازی را مساوی و جواب پنالتی محمد نوازی را داده بود. همه منتظر ثبت مساوی بودند که دقیقه 86 از راه رسید. در یک فعل و انفعال داخل محوطه جریمه، توپ با برخورد به علیرضا نورمحمدی وارد دروازه ذوب‌آهن شد تا تیم مرفاوی با 3 امتیاز زمین را ترک کند.

* لیگ هفتم: فرشید طالبی

استقلال رنجور فیروز کریمی درحالی راهی فولادشهر شد که کمتر کسی فکر می‌کرد آنها با برد به خانه برگردند. دقیقه 81 بازی بود که ارسال بلند نوازی از میانه زمین به حوالی محوطه 5/5 متر ذوب‌آهن رسید و با اشتباه فرشید طالبی وارد دروازه شد. ضربه نوازی، پیچ زیادی داشت و درنهایت تبدیل به گل 2 امتیازی بازی شد.

* لیگ یازدهم: مهدی رحمتی

هفته‌های پایانی لیگ یازدهم. نفوذ فیلیپ آلوز ده‌سوزا (که با ترک استقلال راهی اصفهان شده بود) به داخل محوطه جریمه با ضربه آرام او از بسته‌ترین زاویه ممکن همراه شد. توپ به پای تیر عمودی خورد و درحالیکه جایی در چارچوب نداشت بعد از برخورد به مهدی رحمتی، تبدیل به گل دوم مهمان در دقیقه 56 شد. تیم مظلومی البته به بازی برگشت و نتیجه را مساوی کرد.

* لیگ سیزدهم: کارلوس سانتوس

ذوب‌آهن با گل دیدنی محسن بیاتی‌نیا با یک گل از استقلال در سیزدهمین دوره لیگ برتر جلو بود. تیم قلعه‌نویی زوری برای بردن نداشت ولی بازهم نیروی هوایی! به کمکش آمد. ارسال کرنر از سمت چپ با اشتباه کارلوس سانتوس برزیلی در دقیقه 86 همراه شد و ضربه او، تور دروازه خودی را لرزاند. بازی مساوی شد و هر دو تیم به یک امتیاز رضایت دادند.

* لیگ بیست و دوم: محمد قریشی

استقلالِ ساپینتو در نیم‌فصل اول، راهی فولادشهر شد. بازی چندان مهیج نبود و تقسیم امتیاز، هر دو تیم را راضی می‌کرد. دقیقه 1+90 اما سریال گل به خودی‌ها این بار به محمد قریشی رسید. ارسال دیدنی مهدی مهدی‌پور از سمت چپ با اشتباه مدافع ذوب‌آهن و درحالیکه توپ جایی در چارچوب نداشت، تور دروازه را لرزاند و مهمان را صاحب هر 3 امتیاز کرد.

* لیگ بیست و سوم: مهدی مهدی‌پور

استقلالِ نکونام در ادامه بردهای سریالی یک بر صفرش، از ذوب‌آهن هم با یک گل جلو بود تا اینکه دقیقه 76 فراررسید. نفوذ مجید علیاری از سمت چپ با ضربه او همراه شد. ضربه‌ای که شاید حتی از خط طولی هم عبور نمی‌کرد ولی توپ داخل محوطه جریمه به ساق پای مهدی‌پور خورد، تغییر جهت داد، دروازه حسینی را باز کرد و تبدیل به گل مساوی میزبان شد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی