نیلوفر اردلان: شرکت در دوره‌های آموزشی AFC بسیار مهم است

نیلوفر اردلان: شرکت در دوره‌های آموزشی AFC بسیار مهم است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان گفت: با رشد سریع فوتبال زنان در سراسر آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا تلاش می کند تا شرایط مناسبی را برای بانوان فراهم کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نیلوفر اردلان، نماینده ایران که در دومین دوره آموزشی مربیان زنان AFC در تایلند شرکت کرده بود، گفت:  کنفدراسیون فوتبال آسیا درصدد است که فوتبال بانوان را در بهترین شرایط ممکن قرار دهد و  نقطه عطف مهمی را رقم زند.

وی گفت: در این دوره 5 روزه،  24 شرکت کننده از 21 کشور حضور داشتند و تحت آموزش و راهنمایی مربیان مشهور بین المللی آموزش دیدند.  این دوره فرصتی عالی برای مربیان فراهم کرد تا مهارت های خود را اصلاح کنند و در مورد چگونگی اجرای بهتر دوره های مدرک A و B در فدراسیون مربوطه مطالبی را مطرح کرد. برخی از مهمترین نکات برجسته دوره شامل جلسات کلاس درس بر اساس موضوعاتی از اصول یادگیری مبتنی بر واقعیت و زبان بدن فوتبال تا طراحی جلسات آموزشی مناسب و تعریف انواع مختلف مربیان بود. شرکت کنندگان تحت نظر ویم کوور هانز مشاور اصلی مربیگری کنفدراسیون  فوتبال آسیا آموزش دیدند.               

اردلان گفت: در این دوره در مورد چالش ها و فرصت های مختلف که با آن رو به رو بودیم  تبادل نظر شد. چندین جلسه تجزیه و تحلیل مسابقه برای ارزیابی قابلیت بازی خوانی شرکت کنندگان انجام شد که بازخورد خود را در مورد چندین شیوه مرتبط با بازی مانند ترکیب های مناسب و راه هایی برای تشویق بیشتر بانوان به مربی شدن ارائه کردند.

وی در پایان گفت: معتقدم کنفدراسیون فوتبال آسیا با رشد سریع فوتبال زنان در سراسر آسیا قصد دارد تا نیاز به توسعه مربیان بانوان را رفع کرده و در جهت رشد آن برنامه ریزی بیشتری داشته باشد.برای اینکه مدرسان به ایجاد تغییر ادامه دهند، باید دائما خود را با آخرین تکنیک ها و بهترین شیوه ها به روز کنند به همین دلیل است که شرکت در این دوره ها بسیار مهم است. بدون شک مطالعه و دانش به روز به رشد و توسعه فوتبال بانوان کمک بسزایی می کند.

7474