باشگاه تراکتور پنجاه و سه ساله شد

باشگاه تراکتور پنجاه و سه ساله شد

پایگاه خبری فوتبالی - نهم آذر مصاف با سالگرد تاسیس باشگاه تراکتور است.

به گزارش فوتبالی، حتماً که عدد ۱۹۷۰ را کنار لوگوی باشگاه تراکتور دیده‌اید، عددی که به سال تاسیس میلادی این باشگاه مرتبط است و نشان می‌دهد این تیم محبوب ۵۳ ساله شده است.

۹ آذر ماه سالروز تاسیس باشگاهی است که ابتدای کار تیمی مربوط به کارخانه تراکتورسازی بود. تیمی قرمز در مقابل ماشین‌سازی تبریز با یک سال قدمت بیشتر که سالیان دور‌ دربی شهر تبریز را در ورزشگاه باغشمال برگزار می‌کردند.

تراکتورسازی بعد از کارخانه تحت مالکیت ناصر شفق و بنیاد تعاون قرار گرفته و اکنون ششمین سال خصوصی سازی خود را می‌گذراند. تیمی که با بازگشت مجدد خود به لیگ برتر با پشتوانه هواداری توانست خود را به مربع تیم‌های بزرگ لیگ برتر برساند و همواره تیمی جذاب و خبرساز می‌باشد.

۵۳ سالگی این باشگاه محبوب مورد توجه بازیکنان کنونی این تیم هم قرار گرفته و آن‌ها در صفحات مجازی خود سالروز تاسیس باشگاه را گرامی داشته‌اند.

تراکتور در طول حیات نسبتا طولانی خود دو بار فاتح جام حذفی کشور شده و هنوز موفق به رسیدن به قهرمانی لیگ برتر نشده است؛ اتفاقی که آرزوی بزرگ تراکتوری‌هاست و باید دید تراکتور خصوصی بالاخره موفق به تحقق این رویا خواهد شد یا نه.

1997