انگیزه مشترک قلعه‌نویی و دستیارش جلوی ازبکستان!

انگیزه مشترک قلعه‌نویی و دستیارش جلوی ازبکستان!

پایگاه خبری فوتبالی - دیدار با ازبکستان یک خاطره تلخ مشترک برای امیر قلعه‌نویی و رحمان رضایی دارد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی در دومین بازی خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ باید در تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان برود. مسابقه‌ای که به مراتب سخت‌تر از دیدار با هنگ‌کنگ خواهد بود و البته این رویارویی یک خاطره تلخ برای امیر قلعه‌نویی و دستیارش رحمان رضایی دارد.

تیر ماه ۱۳۸۶ بود که تیم ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی راهی جام ملت‌های آسیا 2007 شده بود و در اولین دیدار خود در مرحله گروهی باید به مصاف ازبکستان می‌رفت. مسابقه‌ای که برای یوزهای ایرانی خوب شروع نشد و دقیقه ۱۵ رحمان رضایی دستیار کنونی سرمربی تیم ملی به اشتباه دروازه خودی را گشود تا ازبک‌ها با یک گل از ایران پیش بیفتند.

نیمه اول با گل به خودی رضایی به نفع ازبکستان به پایان رسید ولی شاگردان قلعه‌نویی در نیمه دوم نتیجه را بازگرداندند. گل تساوی ایران در دقیقه ۵۴ با سانتر ارسالی از روی نقطه کرنر توسط مهدی مهدوی‌کیا و‌ ضربه سر سیدجلال حسینی به دست آمد تا همه چیز برابر شود.

اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۷۷ آندرانیک تیموریان یکی دیگر از دستیاران کنونی قلعه‌نویی با یک پاس پشت دفاع، جواد کاظمیان را در محوطه جریمه حریف صاحب توپ کرد و این بازیکن با ضربه‌ای دقیق دروازه حریف ازبک را برای دومین بار گشود تا ایران با این نتیجه اولین مسابقه خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ را با پیروزی پشت سر بگذارد.

نکته جالب اینکه سرمربی تیم ملی در این دیدار پس از اینکه تیمش گل برتری را زده بود و بازی دو بر یک در جریان بود، در دقیقه ۸۴ به دلیل اعتراض به داوری از زمین مسابقه اخراج شد.

حال امیر قلعه‌نویی باید پس از ۱۶ سال از این خاطره دوباره در قامت مرد اول کادرفنی درحالی مقابل ازبکستان قرار گیرد که دو نفر از بازیکنان آن تیم را به عنوان دستیار در کنار خود دارد و باید دید قلعه‌نویی و رضایی موفق به ثبت خاطره‌ای خوش از جدال با ازبکستان – در یک دیدار رسمی - پس از سال‌ها خواهند شد یا نه.

1997