5 امتیاز ویژه تیم ملی در مقدماتی جام جهانی؛ گوی‌های مهربان

5 امتیاز ویژه تیم ملی در مقدماتی جام جهانی؛ گوی‌های مهربان

پایگاه خبری فوتبالی - قرعه‌کشی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، 7 تیر در مالزی انجام و  تیم ملی با مهربانی کامل گوی‌های کوالالامپور، همگروه قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره شمالی شد. به گزارش فوتبالی، این رقبا را نمی‌توان تیمهایی آسان قلمداد کرد ولی آنها در مقایسه با استرالیا، عربستان، اردن و عمان، قطعا خوشبختی بیشتری را برای‌مان رقم می‌زنند.

* فرار از گروه مرگ

  وقتی پنجمین تیم گروه‌ها، مشخص شد، بدترین حالت پیش روی تیم ملی قرار داشت: حضور در گروهی که استرالیا از سید 2 و عربستان از سید 3 را در خود داشت. نام تیم ملی اما از همان گوی اول سید یک خارج شد و این یعنی دور از این دو رقیب و فرار از حضور در گروه مرگ. تیم ملی از بعد مسافت و رویارویی با استرالیا فرار کرد و البته به طرز عجیبی همچنان خبری از مصاف ایران و عربستان برای رسیدن به جام جهانی بعد از 16 سال نیست.

* خروج از محاصره عربی

  گروه دوم تا پیش از مشخص شدن نام تیم سید اول، محل حضور تیمهای عربی بود: عراق، اردن، کویت، عمان و فلسطین. تیم ملی اما نامش در همان گوی اول صدرنشینان بود و این یعنی خبری از حضور بین مجمع اعراب هم نیست. رقبایی که تیم ملی به دلایلی کاملا غیرفوتبالی، بهتر است برابرشان قرار نگیرد.

* بُعد مسافت، کنسل شد

  کره شمالی، تنها مشکل گروه تیم ملی بود. کشوری که شرایط ویژه‌ای دارد و به همین دلیل، سفر به آنجا بسیار سخت است. اما با اعلام مهدی تاج، بازی در کره شمالی کنسل است و تیم ملی برابر این رقیب در جایی مثل چین قرار خواهد گرفت. تیم ملی 24 آبان مهمان کره شمالی است و 5 روز بعد باید در خانه قرقیزستان به میدان برود. و حالا با شرایط جدید و با توجه به اینکه پرواز مستقیم از پکن به بیشکک وجود دارد، سفر طولانی کنسل است.

* میزبانی در استراتژیک‌ترین زمان

  هفته‌های هفتم و هشتم، استراتژیک‌ترین زمان بازیهای این مرحله مقدماتی جام جهانی است و محلی برای قطعی کردن صعود. و تیم ملی در این دو هفته میزبان است و هر دو بازی‌اش را در تهران انجام می‌دهد: ابتدا برابر امارات و سپس با ازبکستان. هر دو بازی هم در تعطیلات نوروز است و قطعا با حضور کامل تماشاگران برگزار خواهد شد.

* لژیونرهای آماده

  اسکلت اصلی تیم ملی را لژیونرها تشکیل می‌دهند و لیگ‌های اروپایی هم برخلاف لیگ برتر ایران یا ادنوک امارات و حتی ستارگان قطر، در زمان همیشگی (اواخر مرداد) استارت می‌خورند. این یعنی مردان ویژه تیم ملی شامل مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، صادق محرمی، محمد محبی و میلاد محمدی با آمادگی وارد مقدماتی جام جهانی می‌شوند. هیچکدام از رقبای تیم ملی این تعداد لژیونر ندارند که آمادگی‌شان در حد تیم ملی باشد. بازیکنان امارات و قطر در لیگ‌های داخلی کشورشان هستند و بهترین بازیکنان ازبکستان از ایران (اورونوف و ماشاریپوف) و امارات (ارکینوف و آمانوف) می‌آیند که در خوش‌بینانه‌ترین حالت 10 روز قبل از شروع دور مقدماتی، لیگ‌های‌شان استارت خورده است. اولین بازی تیم ملی، 15 شهریور است و لیگ بیست و چهارم احتمالا 8 شهریور شروع خواهد شد. ادنوک هم 2 هفته پیش از مقدماتی جام جهانی استارت خواهد خورد. 

5390