سالگرد روزی که فرگوسن سرمربی منچستریونایتد شد

سالگرد روزی که فرگوسن سرمربی منچستریونایتد شد

پایگاه خبری فوتبالی- ۳۷ سال پیش تو همچین روزی الکس فرگوسن رسما سرمربی منچستریونایتد شد.

به گزارش فوتبالی ،سر الکس فرگوسن، اسطوره باشگاه منچستریونایتد و یکی از برترین سر مربیان تاریخ دنیای فوتبال ۳۷ سال پیش در چنین روزی به عنوان سرمربی منچستریونایتد انتخاب شد.در سال ۱۹۸۵ و به دنبال مرگ جک استین، سرمربی وقت تیم ملی اسکاتلند، فرگوسن مربی موقت تیم ملی اسکاتلند شد و علاوه بر بازی های مرحله مقدماتی در جام جهانی ۱۹۸۶ روی نیمکت تیم آبردین اسکاتلند هم نشست. اسکاتلند با فرگوسن به جام جهانی صعود کرد اما در همان مرحله گروهی با ۲ شکست مقابل دانمارک و آلمان ، و یک تساوی مقابل اروگوئه از گردونه رقابت ها خارج شد. ۳ پیروزی، ۴ تساوی و ۳ شکست، نتیجه حضور چند ماهه آلکس فرگوسن در راس تیم ملی فوتبال کشورش بود.

آلکس فرگوسن در نوامبر ۱۹۸۶ باشگاه آبردین را رها کرد تا به عنوان جانشین ران اتکینسون هدایت منچستریونایتد را به عهده بگیرد. آن زمان منچستریونایتد یک تیم کاملا معمولی بود که از آخرین قهرمانی اش در لیگ برتر انگلستان چیزی حدود ۱۹ سال می گذشت. آنها تا آن زمان فقط ۷ بار طعم قهرمانی در لیگ انگلیس را چشیده بودند که آخرین مورد مربوط به سال ۱۹۶۷ بود. منچستری ها یک بار هم در سال ۱۹۶۸ نیز قهرمان اروپا شده بودند که این تنها افتخار اروپایی آنها تا زمان حضور فرگوسن در این تیم بود.

شیاطین سرخ از دهه ۹۰ با الکس فرگوسن بهترین دوران تاریخ باشگاه را با کسب ۳۸ جام از جمله ۱۳ قهرمانی در لیگ برتر انگلستان و ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رقم زدند.

۱۰۰۹