بانوان فوتبال ایران برابر چین تایپه و فیلیپین اعتماد به نفس نداشتند

بانوان فوتبال ایران برابر چین تایپه و فیلیپین اعتماد به نفس نداشتند

پایگاه خبری فوتبالی - مربی اسبق تیم ملی فوتبال زنان گفت: بانوان ایران در دیدار برابر استرالیا خیلی تلاش کرد تا بازی را نگه دارند و گل کمتری بخورند اما مقابل چین تایپه و فیلیپین بی‌دقتی کردند و همه این موارد به دلیل کم‌تجربگی است.

به گزارش فوتبالی، مریم حسن‌زاده پس از حذف تیم ملی فوتبال زنان از مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک، اظهار داشت: ملی‌پوشان اردوهای کمی داشتند و حتی مسابقات لیگ برتر هم برگزار نمی‌شد تا از آمادگی کافی برخوردار باشند. بازیکنان نیاز به بازی‌های دوستانه بیشتری داشتند اما حضور آنها در این دوره از انتخابی المپیک با دوران قبل متفاوت بود زیرا آنها تجربه بیشتری در میادین بین‌المللی داشتند و به همین دلیل بازی قابل قبولی انجام دادند.

وی افزود: متاسفانه ما فقط توقع داریم تا در میادین بین‌المللی حضور یابیم و برنامه‌ریزی‌ها روی نتیجه‌گرایی نیست. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا تیم ملی نتیجه بگیرد. بانوان در بازی آخر برابر چین تایپه می‌توانستند نتیجه بگیرند اما هنوز به خودباوری نرسیده‌اند و بدن آنها تحلیل رفته بود.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال زنان یادآور شد: این بازیکنان می‌توانند به نحو احسن، کارایی داشته باشند. در واقع بانوان ایران بازی‌های بین‌المللی کمی داشتند و قبل از انتخابی المپیک در تورنمت روسیه حضور داشتند و تنها دو دیدار دوستانه با ویتنام برگزار کردند. این موضوع یک معضل برای فوتبال بانوان است. آنها به بازی رسمی بیشتری نیاز دارند. هرچند این فرصت برای بازیکنان ایران فراهم شد تا با استرالیا، یکی از تیم‌های خوب دنیا بازی کنند و این موضوع می‌تواند به رشد بازیکنان کمک کند.

وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال زنان ایران در دیدار برابر استرالیا خیلی تلاش کرد تا بازی را نگه دارد و گل کمتری بخورد اما در دیدار مقابل چین تایپه و فیلیپین بی دقتی کردند و اعتماد به نفس نداشتند و همه این موارد به دلیل کم‌تجربگی است. توانستیم این تیم‌ها را ببریم. انتخابی المپیک تورنمنت بسیار بزرگی است و تیم ملی فوتبال زنان باید پیش از آن با تیم‌های مطرح دنیا بازی می‌کرد. به همین آنها نتوانستند نتیجه مطلوبی را رقم بزنند.

حسن‌زاده گفت: ما بازیکنان با تجربه‌تری در لیگ برتر داریم که تجربه بازی ملی دارند و مریم آزمون می‌توانست آنها را در ترکیب تیم قرار دهد اما این بازیکنان نبودند. مریم ایراندوست هم در دوره قبل بازیکنانی را انتخاب کرد که زیاد موثر نبودند. در این دوره هم آزمون می توانست بازیکنان بهتری بیاورد اما انتخاب بازیکن سلیقه‌ای است!

۹۹۸۹