گزارش آماری/ برد شماره 50 نکونام در لیگ برتر

گزارش آماری/ برد شماره 50 نکونام در لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- پیروزی برابر آلومینیوم، تعداد بردهای جواد نکونام در تاریخ لیگ برتر را به عدد 50 رساند.

به گزارش فوتبالی، او این هفته حضور شماره 128 خود را به عنوان سرمربی در این بازیها تجربه کرد و صاحب برد پنجاهمش شد. در 78 بازی دیگر، او 48 بار زمین بازی را با تقسیم امتیاز و مساوی ترک کرده و 30 بازی هم با شکست نکونام و تیمش همراه بوده است. نکونام حالا بعد از برد شماره 50 در این هفته، فرصت ویژه‌ای را هم در هفته پیشِ رو و بازی با شمس‌آذر دارد: پیروزی و عبور از مرز 200 امتیاز.

* نساجی

نکونام برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، روی نیمکت نساجی در لیگ هجدهم نشست و در همان هفته اول هم در خانه به ذوب‌آهن باخت. عمر او در قائمشهر، زیاد نبود و نکونام تنها پس از نیم‌فصل و 15 بازی آنجا را ترک کرد و ترجیح داد ادامه فصل را از خانه تماشا کند.

* فولاد

در ابتدای لیگ نوزدهم، نکونام راهی اهواز شد و روی نیمکت فولاد نشست. او تا پایان هفته بیستم لیگ بیست و دوم، سرمربی فولاد بود و تنها در 4 هفته ابتدایی لیگ 21 جایی روی نیمکت آنها نداشت و شاهد هدایت اهوازی‌ها توسط عبدالله ویسی بود. اما بعد از نتایج ضعیف او، بازهم مدیران فولاد با نکونام به توافق رسیدند. قصه فولاد و نکونام در هفته بیستم فصل قبل به پایان رسید و مدیران تیم، او را به دلیل نتایج ضعیف و اتفاقات رخ داده قبل از بازی با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا، برکنار کردند. نکونام 106 بار روی نیمکت فولاد در لیگ برتر نشست.

* استقلال

بعد از کش و قوس‌های فراوان، نکونام برای لیگ 23 رسما روی نیمکت استقلال نشست و هدایت آنها را برعهده گرفت. این اتفاق درحالی رقم خورد که او در ابتدای فصل قبل هم اصلی‌ترین گزینه جانشینی فرهاد مجیدی و نشستن روی نیمکت مدافع عنوان قهرمانی بود ولی خودش تصمیم گرفت به استقلال نیاید تا بعد از گذشت یک سال، این بار جانشین ریکاردو ساپینتو شود.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی