گزارش آماری/ 10 گل خارجی ویژه استقلال در لیگ برتر؛ جام، اینجاست

گزارش آماری/ 10 گل خارجی ویژه استقلال در لیگ برتر؛ جام، اینجاست

پایگاه خبری فوتبالی- 27 گلزن و 98 گل؛ این آماری است که بازیکنان خارجی باشگاه استقلال در تاریخ لیگ برتر ثبت کرده‌اند.

به گزارش فوتبالی، از گلی که رفعت قلی‌اف در اولین دوره لیگ برتر زد تا گلی که کوین یامگا از روی نقطه پنالتی وارد دروازه هوادار کرد. این 10 گل اما شاید ویژه‌ترین گلهایی باشد که بازیکنان خارجی استقلال در لیگ برتر زده‌اند. این ویژه بودن از حیث اهمیت گل یا زیبایی‌اش و یا روندی که منجر به ثبتش شد یا نام رقیب است.

* فابیو جان‌واریو به پیام
         مهمترین گلِ خارجی تاریخ باشگاه استقلال. یک ضربه روی پای راست به سبک «والی» که امضای پای برگه قهرمانی آبی‌ها در لیگ هشتم بود. این مو بلوند برزیلی با همین گل تبدیل به محبوب‌ترین خارجی هواداران آبی هم شد.
* رودی ژستد به پرسپولیس
         گلی که نقش غیرقابل انکاری در رقم خوردن رویایی‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر داشت. ارسال حردانی از راست و ضربه سر شیرجه‌ای ژستد. مهاجمی که فقط 3 گل برای تیمش زد ولی استاد نبردهای هوایی و زدن ضربات سر پشت به دروازه بود.
* رفعت قلی‌اف به ابومسلم
         اولین گلی که یک بازیکن خارجی در تاریخ باشگاه استقلال می‌زند. او 10 دقیقه بعد از اینکه عنایتی گل مساوی ابومسلم را وارد دروازه آبی‌ها کرد، با ضربه‌ای دیدنی از گوشه سمت راست محوطه جریمه گل دوم و برتری تیم پورحیدری را وارد دروازه مهمان کرد.
* گادوین منشا به فولاد
         این مهاجم نیجریه‌ای فقط یک گل برای استقلال در لیگ برتر زد که احتمالا زیباترین گل در این 98 گل هم هست. پاس دیدنی فرشید باقری از میانه زمین و ضربه استثنایی منشا با پای چپ از روی خط محوطه جریمه که زیر طاق دروازه فولاد رفت.
* کوین یامگا به گل‌گهر
         خدایگان پنالتی که 13 تا از 14 پنالتی‌اش را برای استقلال در لیگ برتر گل کرده است. این ضربه اما فرق می‌کرد. استقلال گل مساوی را بعد از دقیقه 90 زد و سپس نوبت به یامگا رسید تا با خونسردی محض، کامبک رویایی تیم ساپینتو را تکمیل کند.
* شیخ دیاباته به پدیده
         هرگاه نام استراماچونی مطرح می‌شود، همه ناخودآگاه یاد این گل می‌افتند. گلی که استقلال را بعد از مدتها به صدر جدول فرستاد. پاس علی کریمی از میانه‌های زمین، پاس عرضی قایدی با سر، اشتباه علی نعمتی و ضربه روی پا و مهارناشدنی دیاباته که تور دروازه مهدی رحمتی را لرزاند.
* آیاندا پاتوسی به سپاهان
         این گل هم قطعا به گوشه تاریخ باشگاه استقلال سنجاق شده است. بعد از مردود شدن گل صحیح علی کریمی و درحالیکه وارد هفتمین دقیقه از وقت‌های اضافه شده بودیم، مانور دیدنی پاتوسی و عبورش از 2 بازیکن با ضربه پای چپ او، توپ را به زیر سقف دروازه نیازمند چسباند.
* مامه تیام به فولاد
         اولین گل مامه تیام برای استقلال در لیگ برتر بعد از گلهایی که این ماشین گلزنی در لیگ قهرمانان زده بود. پاس دیدنی جپاروف درون محوطه جریمه به تیام رسید و شماره 25 قبل از اینکه بازیکنان حریف فرصتی پیدا کنند، توپ را از میان پای دروازه‌بان فولاد به تور رساند.
* سرور جپاروف به تراکتور
         ضعیف‌ترین شروع استقلال در تاریخ لیگ برتر. تیم منصوریان برای رسیدن به گل اولش تا هفته سوم و رویارویی با تراکتور صبر کرد. جپاروف برگشته از سپاهان، این گل را با یک شوت دقیق و محکم از فاصله‌ای حدودا 30 متری به دیواره داخلی دروازه فرزین گروسیان فرستاد.
* لی‌آندرو پادووانی به سایپا
         تیم منصوریان برتری‌اش برابر سایپا را دقیقه 86 از دست داد و بازی، مساوی شد. شوت کاوه رضایی بلاک و راهی کرنر شد. کرنر ارسالی را اما پادووانی بالاتر از همه به محل تلاقی تیرهای افقی و عمودی فرستاد تا آبی‌ها صاحب گل برتری بعد از دقیقه 90 شوند.


گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی