تیم منتخب هفته ششم؛ دستم را بگیر!

تیم منتخب هفته ششم؛ دستم را بگیر!

پایگاه خبری فوتبالی- هفته ششم تا اینجای برگزاری لیگ 23، هفته ویژه‌ای بود. 

به گزارش فوتبالی، در این هفته، مردانی وارد تیم منتخب شدند که یک لحظه را برای تعیین سرنوشت انتخاب نکردند. 

آنها، ستاره‌های تمام‌عیاری بودند که پای برگه برد تیم‌شان، امضا انداختند و گرفتن 3 امتیاز را معماری کردند. اگر مهارهای پیاپی جعفرپور نبود، خبری از برد شمس‌آذر نبود. اگر هت‌تریک زاهدی نبود، پرسپولیس حسرت زدن ضربات آخر را می‌خورد. اگر مهرداد محمدی نبود، چه کسی دستِ استقلال را می‌گرفت که کامبک بزند؟ اگر مهندسی سروش رفیعی نبود، چه کسی پاس ماقبل آخر را به زاهدی می‌رساند؟ ستاره‌ها در هفته ششم، از ابتدا تا انتها حواس‌شان به تیم‌شان بود و دستش را گرفتند تا 3 امتیاز واریز شود.

* علیرضا جعفرپور

 انتخاب دروازه‌بانی که 2 بار دروازه‌اش باز شده، عجیب است ولی شمس‌آذر با دست پر، تبریز را ترک کرد چون جعفرپور را درون دروازه داشت. او یک تنه برابر حملات میزبان ایستاد و با 5 مهار عالی که 4تایش بعد از دقیقه 75 بود، امضایش را پای این برد تاریخی انداخت.

ذخیره: در غیاب دروازه‌بان عراقی، پیام پارسا در ترکیب صنعت نفت قرار گرفت و با واکنش‌هایش بخصوص آخری که در دقیقه 87 بود، اجازه نداد یک امتیاز آبادانی‌ها بپرد.

* احسان قهاری

 ابتدای فصل با تصمیم رحمتی در لیست خروج نساجی قرار گرفت تا جا برای آلومینیومی‌های تازه‌وارد باز شود. قهاری مسیر اراک را در پیش گرفت و حالا در بازگشت به خانه، خودش توپ را گرفت و درنهایت با یک ضربه دقیق، گل 3 امتیازی را هم به ثمر رساند.

ذخیره: انرژیک یعنی مجید عیدی؛ مدافع راست ملوان، نمایشی عالی در آبادان داشت که البته با کمی دقت، می ‌وانست دقیقه 87 را تبدیل به لحظه طلایی خودش و تیمش کند.

* میلاد باقری

 بعد از زدن گل 3 امتیازی هفته قبل در دربی شمال، این بار باقری در جنوب، عیار بالای دفاعی‌اش را به رخ کشید. او به عنوان مرد پوشش‌دهنده فضای پشت سر عیدی، عالی بود و بازیخوانی درخشانش در دقیقه 60، جلوی باز شدن دروازه ملوان را برای دومین بار گرفت.

ذخیره: پیکان در قزوین به پرسپولیس باخت ولی ایمان اکبری به عنوان یک مدافع میانی، پاس گل درخشانی داد و با 2 عملکرد دفاعی، مهاجمان رقیب را ناکام گذاشت.

* جفرسون باهیا

 بالاخره یکی از آن نمایش‌های درخشان زمان حضور در مس رفسنجان تکرار شد. باهیا در همان دقیقه 20 با یک پاس طلایی از زمین خودی، انصاری را با دروازه‌بان رقیب تک به تک کرد. در سایر دقایق بازی هم، مرد برزیلی استوار در فاز دفاعی ایستاد.

ذخیره: جایگیری صائب محبی روی گل اول هوادار، عالی بود و اجازه داد او بین آن همه مدافع گل بزند. دقیقه 68 هم عملکرد دفاعی او، جلوی باز شدن دروازه تیمش را گرفت.

* یونس اکبرپور

 در برهوت مدافع چپ، آلومینیوم بازیکنی را در این سمت زمین دارد که هرچند ستاره‌ای تمام‌عیار نیست ولی بلد است با نمایش‌هایی استاندارد، زوج خوبی در این قسمت زمین در کنار لیموچی برای اراکی‌ها بسازد و خیال حسینی راحت کند.

ذخیره: فصل قبل در دوئل با میلاد جهانی، این پدرام قاضی‌پور بود که پیشی گرفت. این فصل هم، تارتار از بازی دادن به او در سمت چپ خط دفاعی کاملا راضی است.

* فرشید باقری

 مرد محبوب تمامی مربیان فوتبال ایران که البته هرگز موردپسند هواداران نبوده و نیست. باقری، بهترین انتخاب برای ریتم دادن به بازی تیمش است و البته یکی از بهترین‌های فوتبال ایران در ورود به محوطه جریمه وقتی حواس مدافعان نیست.

ذخیره: یک بار دیگر، محسن آذرباد. ماشین گلسازی مس این بار برابر ربیعی پاس گل اول مس را داد تا ثابت شود چاقو، دسته خودش را هم می‎‌برد.

* مهرداد محمدی

 یک‌تنه استقلال را از قعر دوزخ به صدر بهشت رساند. شماره 7 تعیین‌کننده‌ترین ستاره آبی‌ها برابر هوادار بود. مردی که پنالتی منجر به گل اول را گرفت و سپس با زدن گلهای دوم و سوم، یکی از دراماتیک‌ترین کامبک‌های استقلال در تاریخ لیگ برتر را معماری کرد.

ذخیره: درست وقتی که تراکتور با توپ پر وارد نیمه دوم شده بود تا همه چیز را جبران کند، مانور دیدنی علی اصغر اعرابی باعث شد گل سوم مهمان پایه‌ریزی شود.

* آرش رضاوند

 حالا دیگر هرگاه توپ به شماره 88 استقلال می‌رسد، دیگر خبری از آه و ناله هواداران نیست بلکه آنها روی سکو منتظر رقم خوردن یک موقعیت طلایی هستند. رضاوند برابر هوادار، پاس منجر به پنالتی را در عین تیزهوشی داد و پاسور گل سوم هم بود و 8 عملکرد دفاعی مثل توپگیری داشت.

ذخیره: هافبک ویژه ملوان کسی جز حسین صادقی نیست. مردی که هم اصول دفاع کردن را بلد است و هم در هجوم، می‌توان رویش حساب کرد.

* سروش رفیعی

پرسپولیسِ جدید از زمانی متولد شد که گل‌محمدی لجبازی را کنار گذاشت و تصمیم گرفت سروش رفیعی را وارد ترکیب اصلی کند. شماره 7 جواب این اعتماد را داد و حالا بعد از قهرمانی لیگ 22، برابر پیکان با دادن 2 پاس گل و گرفتن یک پنالتی، موتور تیمش را برای برد روشن کرد.

ذخیره: یک ضربه پای چپ دیدنی که از ستاره رقیب فقط یک بیننده ساخت؛ بالاخره ریکی آلوز برای تراکتور گل زد تا نشان دهد صرفا موتور گلسازی نیست.

* امیرمحمد نسایی

 از همان هفته اول و رویارویی با استقلال خوزستان، نام شماره 7 شمس‌آذر روی زبان‌ها افتاد. نسایی به عنوان یک عنصر هجومی، قدرت دریبلینگ بالایی دارد و به خوبی از پس ایفای نقش مهاجم سایه برمی‌آید که نمونه‌اش را با زدن گل سوم به تراکتور، نشان داد.

ذخیره: ستاره این فصل آلومینیوم کسی جز مهدی لیموچی نیست که حالا وظیفه دارد نه‌تنها در سمت چپ که در همه جای عرض زمین رقبا، حاضر شود. او برابر نساجی، پاس گل داد.

* شهاب زاهدی

 هشتمین بازیکن تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر که موفق شده با پیراهن قرمز، هت‌تریک کند. درست وقتی انتقادات بالا گرفت، زاهدی برابر گل‌گهر، پایش به گلزنی باز شد و این هفته هم با زدن تمامی گلهای تیمش، یحیی گل‌محمدی را از زیر فشار انتقادات نجات داد.

ذخیره: زمان، چیزی بود که گادوین منشا در فولاد نیاز داشت. مردی که دقیقه 64 از روی نیمکت بلند شد، به زمین رفت و گل 3 امتیازی تیمش را وارد دروازه همشهری کرد.

* تیم هفته: شمس‌آذر

 زدن 3 گل به تراکتور در تبریز و جلو افتادن از این تیم با نتیجه 3 صفر؛ این سناریویی است که شمس‌آذر اجرا کرد درحالیکه در تمام تاریخ لیگ برتر، تیمی نتوانسته بود آن را انجام دهد. آنها بیرون از خانه، تیم قدرتمندتری نسبت به خانه هستند.

ذخیره: کمر راست کردن بعد از خوردن 2 گل در خانه در همان 15 دقیقه ابتدایی و برنده از زمین خارج شدن، کار محالی است ولی وقتی استقلال باشی، این کامبک‌زدن‌ها، عادی و ژنتیکی است.

* سرمربی هفته: سعید دقیقی

 زدن 3 گل به تراکتور در تبریز، یک طرف ماجرا بود. ولی طرف اصلی و مهمتر، هدایت تیمی جوان که بتواند از گلهایش محافظت کند و زیر فشار حملات میزبان، دوام بیاورد. دقیقی در دو نیمه متفاوت، طرح هجومی‌اش را خوب و نقشه‌های دفاعی‌اش را بهتر، اجرا کرد.

ذخیره: آرامشِ عجیب و غریب جواد نکونام وقتی تیمش با 2 گل در خانه عقب افتاد، عامل اصلی کامبک زدن استقلال شد. نکونام هول نشد، عجله نکرد و همین آرامش، دستِ تیمش را گرفت.

* بازیکن هفته: شهاب زاهدی

 هر 4 گل آخر پرسپولیس در لیگ برتر را شهاب زاهدی زده است. پرسپولیس با گلهای او، هر 6 امتیاز رویارویی با گل‌گهر و پیکان را گرفت درحالیکه بدون او و گلهایش، 4 امتیاز از دست داده بود. شماره 20 حالا تبدیل به شاه‌مهره گل‌محمدی در پیشانی خط حمله شده است.

ذخیره: شماره 7 در استقلال یا صفر است (مثلا بیت‌سعید، رحمانی، نویمایر) یا صد (مثلا مجیدی و تیام و حتی دیاباته)؛ مهرداد محمدی عزمش را برای ورود به قسمت دوم حسابی جزم کرده است.