تیم منتخب هفته دوازدهم؛ یک زندگی متعادلِ فوتبالی

تیم منتخب هفته دوازدهم؛ یک زندگی متعادلِ فوتبالی

پایگاه خبری فوتبالی- هفته دوازدهم، هفته تعادل بود. 3 برد برای مهمان‌ها و یک تساوی بدون گل در 4 بازی اول و سپس 3 برد برای میزبان‌ها و یک تساوی بدون گل در 4 بازی بعدی یعنی این هفته با 10 امتیاز برای صاحب خانه‌ها و 10 امتیاز برای به سفر رفته‌ها به پایان رسید. میزبان برتر، سپاهان بود و نتیجه‌اش شد حضور 2+2 بازیکن در تیم منتخب و مهمان برترش هم شمس‌آذر بود که پاداشش را با داشتن 2 بازیکن در تیم هفته گرفت. 

 * حبیب فرعباسی

  بازگشتی شکوهمند به درون دروازه و ترکیب اصلی بعد از چند بازی غیبت و از دست دادن رویارویی‌های مهمی مانند بازی با استقلال. فرعباسی با دو واکنش درخشان در دقایق 38 و 69 مانع از شکست تیمش شد و ذوب‌آهن را در بازی نگه داشت. 

ذخیره: 2 دقیقه مهم بازی فولاد و استقلال، دقایق 37 و 38 بود که کریستوفر کنت با واکنش‌هایش اجازه گلزنی به رضاوند و بلانکو را نداد.

* رامین رضاییان

  شماره 9 سپاهان فیکس‌ترین بازیکن تیم منتخب هفته است. ستاره‌ای که حالا وقتی پشت ضربه ایستگاهی می‌ایستد باید منتظر لرزیدن تور باشیم. رضاییان جز زدن گل اول، روی گل سوم هم هوش بالایش را نشان داد.

ذخیره: بازی در سمت راست خط دفاعی باعث شده سیامک نعمتی از چهره همیشگی‌اش یعنی یک بازیکن هجومی فاصله بگیرد و نشان دهد دفاع کردن را هم خوب بلد است.

* امیرمحمد هوشمند

  طلسم نبردن‌های نساجی در لیگ برتر با ضربه سر مدافعی شکست که در لیگ قهرمانان، سنگ بنای ناکامی تیمش را برابر الهلال گذاشته بود. هوشمند برابر استقلال خوزستان، جایگیری خوبی در صحنه گل داشت و البته در امور دفاعی هم نمره قبولی گرفت.

ذخیره: در صدمین بازی لیگ برتری‌اش، صالح حردانی بیشتر یک مدافع برای حضور در خط دفاع 3 نفره بود تا مدافع راستی رونده. او در این حالت بازی جدید هم توانست وظایفش را انجام دهد.

* جفرسون باهیا

  این شاید بهترین نمایش مدافع برزیلی فولاد در این فصل بود. او روی هوا به هیچکدام از مردان هجومی استقلال، باج نداد و با چند واکنش مناسب دفاعی هم نگذاشت کنت زیادی خسته شود. دفع توپ او در دقیقه 50 درخشان بود.

ذخیره: آلومینیوم نزدیک بود همانگونه که صنعت نفت را غافلگیر کرد، غافلگیر شود ولی حضور به موقع میلاد بدرقه در دقیقه 5 و برگرداندن توپ از روی خط دروازه، مانع شد.

* سعید کریمی

  در بازگشت به انزلی با پیراهن شمس‌آذر، حتی از روزهای پوشیدن پیراهن ملوان هم بهتر و باکیفیت‌تر بازی کرد. مدافع میانی‌ای که واکنش دفاعی‌اش در دقیقه 54 درخشان بود. او در این صحنه تنها بازیکن تیمش بود که تسلیم نشد وقتی دروازه‌بان هم گل را قبول کرده بود.

ذخیره: یک مدافع چپ نیست ولی علی نعمتی به قدری در بازی، کنش و دخالت دارد که همه کمبودهایش را با دوندگی و جنگندگی بالا پوشش می‌دهد.

* آرش رضاوند

  مرد همه‌کاره نکونام و استقلال در مرکز زمین که برخلاف امثال مهری و مهدی‌پور، تک بعدی نیست. رضاوند می‌جنگد، توپ می‌گیرد، برای تیمش موقعیت می‌سازد و مدام حرص می‌خورد بابت هدر رفتن پاس‌هایش در یک‌سوم دفاعی رقبا با ضربات امثال سلمانی.

ذخیره: ورژنی جدید و البته فعلا کوچک از هافبک‌هایی که هم خوب می‌جنگند و هم خوب پاس می‌دهند؛ محمدمهدی لطفی در مرکز زمین آلومینیوم، همه‌کاره تیم حسینی است.

* علی‌اصغر اعرابی

  شمس‌آذر در انزلی برنده شد و با 3 امتیاز کامل به قزوین برگشت چون اعرابی را داشت که نحوه حمله بردن به توپ‌های ریباند شده را بدون گرفتار شدن در آفساید، خوب بلد بود. او درست در لحظه‌ای که هیچکس فکرش را نمی‌کرد، خودش را به توپ رساند و ضربه‌اش را زد.

ذخیره: دریبلی که محمدحسین اسلامی در اوایل نیمه دوم زد، استثنایی بود. او برابر پیکان، بهترین بازیکن تیمش بود ولی قدر پاس‌هایش را کسی ندانست.

* گوستاوو واگنین

  ستاره این روزهای تراکتور، کسی جز گوستاوو واگنین نیست. او حالا در پستی بازی می‌کند که گویا باعث شده همه پتانسیل این برزیلی را آزاد کند. درست در روزهایی که بقیه مردان هجومی تیم خمز، چندان روی فرم نیست، واگنین و گلهایش هستند.

ذخیره: برای رضا اسدی، پیراهن زرد سپاهان چیز دیگری است. او این هفته در 24 دقیقه، یک پاس گل داد و برای گل دیگر هم، همه کار کرد از گرفتن توپ، مانور با آن و دادن پاس ماقبل نهایی.

* مهدی ترابی

  راه افتاده و این راه افتادن یعنی به جلو رفتن پرسپولیس. ترابی برابر هوادار، سازنده تنها گل بازی بود و با هوش بالایش توانست خط دفاع تیم رقیب را آزار بدهد. او با فاصله گرفتن از صادقی و عمری، نقش سازنده از دوری را داشت که با توپ خوب هم جلو می‌رفت.

ذخیره: تک‌ضربه فوق حرفه‌ای رضا شکاری برگشته از مصدومیت، دروازه مس را برای دوم فرو ریخت. فرار او از یارگیری مدافع روبرویش هم دیدنی بود.

* محمدامین کاظمیان

در روز غیبت مهدی لیموچی، فرصت حضور در ترکیب اصلی را پیدا کرد و بسان روزهای درخشان پوشیدن پیراهن مس کرمان در فصل قبل، درخشید. گل اول تیمش را قبل از رسیدن بازی به دقیقه یک زد و پاس گل دوم را طوری داد که جبیره نمی‌توانست آن توپ را به تور نرساند.

ذخیره: هنوز دقت جایی در بازی و ضربه زدن محمد عمری به توپ ندارد که اگر داشت، او زمین بازی با هوادار را با زدن گل در دقایق 49 و 3+90 ترک می‌کرد.

* شهریار مغانلو

  حالا دیگر برای آقال گل فصل قبل، دقایق حضور در زمین چندان مهم نیست. او تحت هر شرایطی، کارش را می‌کند و دروازه رقبا را فرو می‌ریزد. مغانلو در کمتر از 25 دقیقه توانست اختلاف 2 گله با مس را دو برابر کند و حتی تا یک قدمی هت‌تریک هم رفت که پرچم اشتباه، جلویش را گرفت.

ذخیره: یکی، دو بازی درخشان در هر فصل، کاری است که همیشه رضا جبیره در دوران فوتبالش انجام داده. یکی از این بازیها برابر صنعت نفت در آبادان رقم خورد با زدن یک گل و گرفتن یک اخراجی.

* تیم هفته: شمس‌آذر

  کاری که تیمهایی مثل سپاهان و پرسپولیس موفق به انجامش نشدند را شمس‌آذر به بهترین شکل ممکن آنهم در زمین ملوان انجام داد و آنها را بعد از 9 هفته شکست داد. شمس‌آذر، تیمی دوست‌داشتنی است که بازیکنانش نمی‌ترسند و منظم بازی می‌کنند.

ذخیره: با ترکیب اصلی، با ترکیب ذخیره و حالا با ترکیبی از هر دو؛ سپاهان فقط می‌برد و تنها سد راهش این فصل، کمیته‌های انضباطی ایران و آسیا هستند.

* سرمربی هفته: سعید دقیقی

  سرمربی جوانی که نمی‌ترسد و بازی هجومی را به دفاع کردن و بازی را به توقف انداختن، ترجیح می‌دهد. دقیقی در اولین فصل لیگ برتری بودن، فراتر از همه تفکرات و توقعات بوده و امضایش را پای تیمی انداخته که رقبا را می‌ترساند.

ذخیره: تیمی که با 2 گل جلو بود، ناگهان در یک دقیقه 3 تعویض انجام داد و برتری‌اش با 2 پاس گل و یک دبل نفرات تازه‌وارد، دو برابر شد؛ ژوزه مورایس در حال تبدیل شدن به یک مربی مولف است.

* بازیکن هفته: شهریار مغانلو

  حضور عیسی آل کثیر و بالاخره به شرایط بازی رسیدن کاوه رضایی هم مانع نشد تا بازهم آدرس خط حمله سپاهان به شهریار مغانلو نرسد. شماره 70 این هفته تا آستانه هت‌تریک رفت ولی با بریس، کارش را به اتمام رساند.

ذخیره: 2 پاس گل و حالا زدن 2 گل در این هفته؛ علی‌اصغر اعرابی اکران قسمت جدید شگفت‌انگیزان شمس‌آذر در لیگ 23 بود که برابر ملوان، از او رونمایی شد.