ده مربی تاریخ که بیش از حد تحویل گرفته شدند: مورینیو و گواردیولا در صدر!

ده مربی تاریخ که بیش از حد تحویل گرفته شدند: مورینیو و گواردیولا در صدر!

پایگاه خبری فوتبالی - یک سایت اینترنتی با نظرسنجی از هواداران، مربیانی که در طول تاریخ فوتبال بیش از اندازه و بیش از حد لیاقتشان مورد تحسین قرار گرفته اند را معرفی کرده است.

به گزارش فوتبالی، در سالهای اخیر مربیانی نظیر پپ گواردیولا، یورگن کولپ و کارلو آنچلوتی از نظر برخی، بهترین مربی دنیا دانسته می شدند. هواداران یونایتد اعتقاد دارند که الکس فرگوسن بهترین مربی تاریخ است، آرسنالی ها از آرسن ونگر یاد می کنند و البته هواداران بارسلونا و منچسترسیتی نیز از گواردیولا اسم می برند. حالا نظرسنجی وبسایت "تاپ تنز" به بررسی ده مربی پرداخته که در تاریخ فوتبال بیش از حد لیاقتشان مورد تحسین قرار گرفته اند. این رده بندی جالب بدین شرح است: 

10- کلودیو رانیری: این مربی همیشه به عنوان مربی شگفتی سازی در یادها می ماند که لسترسیتی را در سال 2016 به قهرمانی لیگ انگلیس رساند اما پس از آن که تیمش در مسیر سقوط قرار گرفت، اخراج شد.

9- رافا بنیتز: مربی سابق لیورپول و رئال مادرید با وجود آن که کامبک معجزه آسایی در استانبول مقابل میلان داشت، در چلسی، رئال مادرید و اورتون دوران جالبی را نداشت و در حال حاضر هدایت سلتاویگو را به عهده دارد.

8- آنتونیو کونته: مربی ایتالیایی در تاتنهام دوران جالبی را نداشت و توسط بازیکنانش و باشگاه به خاطر عملکردش به شدت مورد انتقاد بود. البته او در میلان و یوونتوس دوران خوبی داشت.

7- یورگن کلوپ: این مربی با دورتموند به دو قهرمانی متوالی بوندسلیگا رسید و لیورپول را به قهرمانی  چمپیونزلیگ و لیگ برتر انگلیس رساند اما تیمش در چند سال اخیر به شدت دچار افت شده است.

6- زین الدین زیدان: او در رئال مادرید به سه چمپیونزلیگ متوالی رسید اما عجیب است که در هیچ تیم دیگری مربیگری نکرده است تا عیارش به طور کامل مشخص نشود.

5- رونالد کومان: مربی هلندی در اورتون، ساوتهمپتون و بارسلونا دوران ناموفقی داشت و در حال حاضر هدایت تیم ملی هلند را به عهده دارد.

4- مائوریسیو پوچتینو: بزرگترین لحظه مربیگری او رساندن تاتنهام به فینال لیگ قهرمانان اروپا بود اما در پاریسن ژرمن عملکرد بسیار ضعیفی داشت. 

3- آرسن ونگر: مربی فرانسوی یکی از بهترین تیم های تاریخ فوتبال را با آرسنال داشت و حضورش در رتبه سوم کمی عجیب به نظر می رسد.

2- پپ گواردیولا: به نظر می رسد که سه گانه فصل گذشته با منچسترسیتی هم باعث نشده تا برخی هواداران این مربی را لایق تمجیدهای زیاد بدانند!

1- ژوزه مورینیو: آقای خاص در این رده بندی به عنوان مربی شناخته شده که بیش از حد لیاقتش مورد تحسین قرار گرفته است. این مربی در پورتو، چلسی (دوره اولش) و اینتر بسیار درخشان بود اما پس از حضور در رئال مادرید، سراشیبی او آغاز شد و در یک دهه اخیر کارنامه موفقی در منچستریونایتد، چلسی و تاتنهام نداشته و در حال حاضر رمی ها از او راضی نیستند و درها را به روی رفتنش باز گذاشته اند.

4125