پیروانی: تیم امید گل بچگانه‌ای از ازبکستان دریافت کرد/ کره و ژاپن اردوی سه ماهه داشتند؛ ما با ۹ بازیکن تمرین می‌کردیم

پیروانی: تیم امید گل بچگانه‌ای از ازبکستان دریافت کرد/ کره و ژاپن اردوی سه ماهه داشتند؛ ما با ۹ بازیکن تمرین می‌کردیم

پایگاه خبری فوتبالی - غلامحسین پیروانی درباره ناکامی تیم فوتبال امید ایران در راه صعود به مسابقات زیر 23 سال قهرمانی آسیا و المپیک 2024 پاریس گفت: ازبکستان در بازی آخر، مهاجمان خود را از راه دور تغذیه می‌کرد و گل بسیار بچگانه‌ای خوردیم. پوشش لازم را نداشتیم و بازی قابل قبولی ارائه نکردیم. 

به گزارش فوتبالی، پیروانی:اگر به مسابقات زیر 23 سال آسیا هم صعود می‌کردیم، در این مرحله شکست می‌خوردیم.

باید ازبکستان را پرس می‌کردیم

وی در مورد نمایان بودن اشکالات تیم امید در دیدار با افغانستان بیان کرد: دو رقیب اول ایران (هنگ‌کنگ و افغانستان) ضعیف بودند و نقاط ضعف و قوت ما مقابل تیم‌های خوب پیدا می‌شود. وقتی بازی مستقیم در دستور کار حریف قرار دارد، باید از جلو پرس می‌کردیم و به این تیم اجازه نمی‌دادیم توپ‌های بلند ارسال کنند. خیلی حیف شد.

عنایتی مقصر حذف تیم امید نیست
سرمربی پیشین تیم فوتبال امید ایران با بیان اینکه مربیان بزرگی مانند حسن حبیبی و همایون شاهرخی طی 50 سال اخیر سکان هدایت تیم امید را بر عهده داشتند، خاطرنشان کرد: باید عیب‌یابی کنیم و ببینیم چه اشکالی وجود دارد. آیا 50 سال صعود نکردن به المپیک همیشه تقصیر سرمربیان بوده است؟ حذف امسال هم تقصیر عنایتی نیست. تیم حسن حبیبی دو بار قهرمان جام تخت جمشید شد و نمی‌دانم چرا تیم امید موفق نمی‌شود.


  • بعد از بازی‌های آسیایی باید برنامه‌ریزی برای تیم امید را آغاز کنیم
    پیروانی در مورد راه برون‌رفت تیم امید از ناکامی همیشگی در راه صعود به مسابقات المپیک عنوان کرد: باید کارمان را زودتر شروع کنیم و گروهی بر سر کار بیایند که از پایه فعالیت کنند. بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو باید برنامه‌ریزی برای تیم امید را آغاز کنیم؛ نه اینکه در آستانه بازی‌ها بخواهیم سرمربی انتخاب کنیم. فکر می‌کنم برنامه‌ریزی خوبی در تیم‌های پایه انجام نمی‌شود و دیدیم که تیم جوانان هم به جام جهانی صعود نکرد.
  • رقبای ایران و ژاپن را مقایسه کنید
    وی با بیان اینکه فوتبال ایران از پایه تا رده‌های بالایی مشکل دارد، تصریح کرد: شما حریفان تیم ملی ایران و ژاپن را در آستانه جام ملت‌های آسیا مقایسه کنید. ژاپن چهار گل به آلمان و ترکیه می‌زند و در رده‌های پایه عملکرد خوبی دارد. تیم ملی والیبال این کشور چند سال به ما می‌باخت، اما ایران را در ارومیه 3 بر صفر شکست داد. افغانستان در بازی‌های زیر 23 سال گل‌های زیادی از ما خورد، اما دو سال آینده این تیم را ببینید.

    آنگولا چه حمله‌ای به دروازه ایران کرد؟
    سرمربی سابق تیم امید کشورمان با بیان اینکه شاگردان امیر قلعه‌نویی باید در بازی‌های دوستانه بهتری به میدان بروند، اظهار داشت: برای جام ملت‌های آسیا باید تحت فشار قرار بگیریم تا ضعف و قوت تیم ما مشخص شود. آنگولا چه حمله‌ای به دروازه ایران کرد و دفاع تیم ملی چه زمانی تحت فشار قرار گرفت؟

    باشگاه‌ها امسال تعامل خوبی با تیم امید داشتند
    پیروانی با مقایسه وضعیت تیم امید ایران در شرایط فعلی و دوران سرمربیگری خودش به تسنیم گفت: باشگاه‌ها در این دوره تعامل خوبی با تیم امید داشتند، اما در زمان ما (سال 2010) نتوانستیم بختیار رحمانی و شجاع خلیل‌زاده را به بازی‌های آسیایی ببریم. وقتی به بازی‌های آسیایی گوانگژو رفتیم، به نیمه‌نهایی صعود کردیم و به کره جنوبی و ژاپن باختیم. هر دوی این تیم‌ها عملکرد خوبی داشتند و در المپیک 2012 به رده‌های سوم و چهارم رسیدند.

    کره و ژاپن اردوی سه ماهه داشتند؛ ما با 9 بازیکن تمرین می‌کردیم
    وی با تمجید از تیم‌های قهرمان و سوم بازی‌های آسیایی 2010 گوانگژو خاطرنشان کرد: وقتی به تیم‌های امید کره جنوبی و ژاپن باختیم، ژاپنی‌ها سه ماه در برزیل اردو زده بودند و بازیکنان کره جنوبی سه ماه در آرژانتین تمرین می‌کردند. در ایران هم باشگاه‌ها به ما بازیکن نمی‌دادند و روزهای شنبه و یکشنبه تمرین ریکاوری می‌گذاشتیم! من شیراز بودم که امیرحسین پیروانی می‌گفت فقط 9 بازیکن آمدند و تمرین را تعطیل کردیم!

    به ما می‌گفتند نگویید ضعیف هستیم!
    سرمربی سابق تیم امید ایران در ادامه انتقادات خود از شرایط امیدها در دورانی که هدایت تیم را بر عهده داشت، تصریح کرد: همان زمان گفتم اگر در بازی‌های آسیایی به رتبه هشتم هم برسیم، عملکرد خوبی داشته‌ایم؛ چون بذری نکاشتیم که درو کنیم. حتی به ما اجازه صحبت نمی‌دادند و می‌گفتند نگویید ضعیف هستیم!

    ۹۹۸۹