گزارش آماری/ استقلال در هفته‌های اول لیگ برتر؛ اینجا رکوردت شکست!

گزارش آماری/ استقلال در هفته‌های اول لیگ برتر؛ اینجا رکوردت شکست!

پایگاه خبری فوتبالی- آبادان، صنعت نفت، افتتاحیه؛ این مثلث برای استقلال یعنی کابوس! آنها لیگ هفدهم را هم با این ترکیب استارت زدند و برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، فصل را با باخت شروع کردند و همه رکوردهای استثنایی‌شان در این رقابتها را از دست دادند.

به گزارش فوتبالی، حالا بعد از 6 سال دوباره گذر استقلال به مثلث برمودا افتاده است. استقلال که در 16 دوره ابتدایی لیگ برتر هرگز در بازی اول فصل شکست نخورده بود، حالا فقط 2 برد در 7 دوره اخیر دارد (و هر دو برابر تیمهای تازه‌وارد بوده یعنی مس رفسنجان و هوادار). در 4 دوره از 6 دوره آخر گل نزده و 3 بار هم باخته است. 

آغاز نبردن‌های استقلال در هفته اول با منصوریان خورد؛ مساوی در لیگ شانزدهم (برابر نفت) و شکست در لیگ هفدهم (به صنعت نفت). شفر در لیگ هجدهم نتوانست استقلال را به ریل برد برگرداند و مساوی کرد و سپس نوبت به استراماچونی رسید تا با کپی از دست منصوریان، با باخت استارت بزند. این طلسم اما با حضور محمود فکری شکست و استقلال بعد از 4 فصل، هفته اول را برد. فصل قبل هم مجیدی، با برد عملیات قهرمانی بدون باختش را استارت زد. اما با ساپینتو، دوباره نوبت به باخت رسید آنهم برای اولین بار در یک افتتاحیه خانگی.

آمار استقلال در هفته‌های اول تاریخ لیگ برتر، چنین است: 13 برد، 6 مساوی و 3 باخت. به عنوان مهمان، استقلال در افتتاحیه، 4 برد، 2 مساوی و 2 باخت دارد. روند 5 افتتاحیه بیرون از خانه استقلال هم جالب است: 3 برد مشابه 2 یک برابر گسترش فولاد، راه‌آهن و سیاه‌جامگان و سپس 2 باخت یک صفر برابر صنعت نفت و ماشین‌سازی. استقلال هرگز دو افتتاحیه پیاپی را در تاریخ لیگ برتر، نباخته و البته هرگز هم از یک تیم در بازی ابتدای فصل، 2 بار شکست نخورده است.

لیگ اول: برق شیراز یک - استقلال یک

لیگ دوم: استقلال 3- پاس یک

لیگ سوم: پاس 2- استقلال 2

لیگ چهارم: استقلال یک - استقلال اهواز یک

لیگ پنجم: استقلال 4- صبا یک

لیگ ششم: استقلال 2- ذوب‌آهن یک

لیگ هفتم: استقلال 3- استقلال اهواز 2

لیگ هشتم: استقلال 2 - ابومسلم صفر

لیگ نهم: استقلال یک - سپاهان صفر

لیگ دهم: شهرداری تبریز 2- استقلال 3

لیگ یازدهم: سپاهان یک - استقلال یک

لیگ دوازدهم: استقلال یک – آلومینیوم هرمزگان صفر

لیگ سیزدهم: گسترش فولاد یک - استقلال 2

لیگ چهاردهم: راه‌آهن یک - استقلال 2

لیگ پانزدهم: سیاه‌جامگان یک - استقلال 2

لیگ شانزدهم: استقلال یک- نفت یک

لیگ هفدهم: صنعت نفت یک- استقلال صفر

لیگ هجدهم: استقلال صفر- پیکان صفر

لیگ نوزدهم: ماشین‌سازی یک- استقلال صفر

لیگ بیستم: استقلال 2- مس رفسنجان صفر

لیگ بیست و یکم: استقلال یک- هوادار صفر

لیگ بیست و دوم: استقلال صفر- سپاهان 2

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی