لطف بزرگ پدر امباپه در حق مدافع فرانسوی آرسنال!

لطف بزرگ پدر امباپه در حق مدافع فرانسوی آرسنال!

پایگاه خبری فوتبالی – ویلیام سالیبا در حال حاضر به عنوان یکی از مستحکم ترین مدافعان لیگ جزیره به شمار می‌رود اما شرایط او بدون کمک ویلفرد امباپه، می‌توانست بسیار متفاوت باشد.

به گزارش فوتبالی، ویلیام سالیبا از پدر امباپه برای کمکی که به او جهت تبدیل شدن به مدافعی که امروز هست کرده، تقدیر کرده است.

سالیبا در فصل گذشته یکی از مهم ترین ارکان تیم آرسنال بود و با همکاری موفقی که با گابریل ماگالائش در خط دفاعی توپچی‌ها تشکیل داده بود، به این تیم کمک کرد تا منچستر سیتی را برای قهرمانی در لیگ جزیره به چالش بکشد. در واقع از نظر خیلی‌ها این مصدومیت سالیبا در اواخر فصل بود که به آرسنال اجازه نداد پس از سال‌ها دوباره جام قهرمانی لیگ را بالای سر ببرد اما با نگاهی به تابستان گذشته می‌بینیم که این مدافع مستعد فرانسوی ممکن بود از آرسنال جدا شود. سالیبا در تلاش بود که میکل آرتتا را متقاعد کند می‌تواند جزوی از برنامه‌های بلند مدت او باشد اما بارها به لیگ فرانسه قرض داده شد و عملکرد درخشانش در تیم مارسی توجه ها را به او جلب کرد. این عملکرد او باعث شد تا آرتتا به او فرصتی برای اثبات خود بدهد و او نیز این فرصت را با آغوش باز دریافت کرد و به یکی از بهترین مدافعان لیگ انگلیس تبدیل شد.

سالیبا از این واقعیت پرده برداشته است که در دوران نوجوانی اش، پدر امباپه او را متقاعد کرده که از مهاجم به مدافع تغییر پست بدهد.

او در اینباره گفت:" او مربی خوبی بود و در این زمینه خیلی به من کمک کرد... او درست می‌گفت. او به من گفت که بله، تو مهاجم خوبی هستی اما فکر می‌کنم که به یک هافبک دفاعی تبدیل خواهی شد. من گلزن خوبی بودم، قدرتمند بودم و همینطور تکنیکی. بدترین خصلتم این بود که تنبل و بی علاقه بودم. البته که استعداد داشتم اما آن بی معنا بود. باید سخت کار کنید تا به آن مرحله برسید. من به آن نزدیک نیستم اما همه تلاشم را خواهم کرد تا شاید روزی بهترین مدافع دنیا شوم."

2102