به بهانه خداحافظی منتظری؛ پژمان و میراثی که بر جای گذاشت

به بهانه خداحافظی منتظری؛ پژمان و میراثی که بر جای گذاشت

پایگاه خبری فوتبالی-پژمان منتظری مدافع اسبق تیم ملی و استقلال برای همیشه کفش‌هایش را آویخت و از مستطیل سبز خداحافظی کرد. 

به گزارش فوتبالی، این مدافع کهنه‌کار و توانمند، بعد از پایان لیگ هجدهم، استقلال را به مقصد قطر ترک کرد تا پیراهن الخریطیات را بر تن کند و بعد از ام‌صلال و الاهلی در سومین باشگاه قطری بازی کند.

او پس از چهارسال حضور مدون در این تیم بالاخره در سن ۳۹ سالگی تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال گرفت تا طبق ادعای رسانه‌های قطری، کارش را به عنوان مربی در تیم الخریطیات آغاز کند.

 منتظری در دوران حرفه‌ای خود به ۶ جام مختلف رسیده که به جز یکی بقیه آنها مربوط به دوران حضور این بازیکن در استقلال است. منتظری از جمله بازیکنان موردعلاقه کارلوس کی‌روش در تیم ملی به حساب می‌آمد و همین قضیه سبب شد تا وی حضور در دو جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را تجربه کند.

منتظری چطور استقلالی شد؟

پژمان که محصول آکادمی فولاد خوزستان است با انجام بازی‌های درخشان در پیراهن فولادی‌ها در اوایل دهه ۸۰ اسم و رسمی برای خودش درست کرد تا با نظر مرحوم ناصرحجازی بعد از ۳ فصل حضور در فولاد به استقلال بیاید و آبی‌پوش شود. 

منتظری اگرچه در لیگ هفتم نتوانست با استقلال قهرمان لیگ شود اما در اولین فصل حضورش در تیم محبوب خود توانست قهرمانی در جام حذفی را جشن بگیرد. او در لیگ هشتم از مهره‌های اصلی امیر قلعه‌نویی برای قهرمانی تیمش محسوب می‌شد. 

پژمان، یک بار دیگر با استقلال در لیگ دوازدهم قهرمان شد و دو جام حذفی دیگر را به ویترین افتخارات خود افزود.

بیشترین بازی در استقلال بعد از فکری

منتظری بعد از محمود فکری بیشترین بازی را در تاریخ باشگاه استقلال انجام داده است؛ او در ۳۱۸ مسابقه مختلف پیراهن آبی استقلال را بر تن کرده تا این‌گونه نامش در تاریخ باشگاه بدرخشد. منتظری در طی این ۳۱۸ مسابقه آمار بی‌نظیر ۱۲۰ برد را ثبت کرده ضمن آنکه او در طول حضور خود در استقلال ۱۲ گل و چهار پاس گل هم به نام خود ثبت کرده است.

آمار در رده ملی

او بعد از اینکه در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ به عنوان مدافع تیم امید ایران به میدان رفت در سال ۲۰۰۸ و در تقابل ایران و چین اولین بازی خود ملی خود را زیر نظر علی دایی ثبت کرد. وی با انجام بازی‌های کم‌نقص در استقلال، مسافر جام جهانی ۲۰۱۴ شد و در هر سه بازی مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی به طور کامل بازی کرد . 

اگرچه او در جام جهانی ۲۰۱۸ فرصت بازی پیدا نکرد اما آخرین بازی ملی خود را در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ انجام داد تا با پایان این تورنمنت با انجام ۵۱ بازی به طور رسمی از بازی‌های ملی خداحافظی کند .

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی

9098