خرید جدید تراکتور و تشابه جالبش با نیمار!

خرید جدید تراکتور و تشابه جالبش با نیمار!

پایگاه خبری فوتبالی - دومین بازیکن اسپانیایی تاریخ باشگاه تراکتور هم‌ محصول رده‌های پایه رئال‌مادرید است.

به گزارش فوتبالی، آلوارو خیمنز جدیدترین نام خارجی است که وارد فوتبال ایران شده است. وینگر ۲۸ ساله اسپانیایی که زاده شهر کوردوباست؛ شهری که پاکو خمز در اسپانیا ساکن آنجاست و حالا این دو هموطن در ایران هم می‌خواهند در یک شهر زندگی کنند!

خیمنز فوتبال خود را از ۸ سالگی و در رده‌های پایه تیم شهرش یعنی کوردوبا آغاز کرد و پس از هفت سال، در سال ۲۰۱۰ به رئال مادرید کاستیا پیوست. وی که در پایه‌های تیم رئال مادرید شاگرد زین‌الدین زیدان هم بوده، مجموعا ۶۹ بازی با پیراهن کهکشانی‌ها انجام داده که موفق به ثمر رساندن ۹ گل هم شده است.

وی درنهایت پس از عدم توفیق در رسیدن به تیم اصلی مادریدی، در سال ۲۰۱۶ به ختافه قرض داده شد. جایی که خیمنز در ۳۳ بازی برای تیم جدیدش ۲ گل زد و ختافه تصمیم گرفت قرارداد این بازیکن را دائمی کرده و با وی سه ساله ببندد. با این حال عملکرد وینگر جدید تراکتور در سال دوم‌ در ختافه چنگی به دل نزد تا تیم آبی‌پوش وی را دو سال قرضی به اسپورتینگ خیخون و آلباسته بفرستد. خیمنز در طول دو سال مدت قرارداد قرضی خود در این دو تیم سه گل به ثمر رساند.

قرارداد خیمنز در پایان سال قرضی با آلباسته به مدت یک فصل تمدید شد تا وینگر خوش‌نقش اسپانیایی در ۳۵ بازی با ثبت ۵ گل این فصل را هم پایان بخشیده و راهی کادیز شود. وی پس از انجام ۹ بازی برای کادیز به دو‌ تیم ایبیزا و‌ لاس‌پالماس قرض داده شد و حالا هم پس از پایان فصل با قناری‌ها با آمار ۲۶ بازی و‌ ۳ گل تصمیم گرفته در چالشی جدید برای اولین بار خارج از اسپانیا بازی کرده و به لیگ برتر ایران بپیوندد.

خیمنز که بیشتر به عنوان وینگر راست برای تیم‌هایش بازی کرده در مجموع دوران فوتبالش در ۲۵۸ بازی موفق به ثمر رساندن ۲۸ گل و ارسال ۲۲ پاس گل شده است. آماری که چندان عالی به نظر نمی‌رسد وقتی بدانید که محمد عباس‌زاده صرفا در سه سال حضور خود در تراکتور در چارچوب لیگ برتر ۳۰ گل زده است! با این حال ذکر این‌ نکته هم‌ ضروری است که خیمنز همواره در اسپانیا بازی کرده و البته پست وی بیشتر وینگر بوده است.

نکته جالب راجع به آلوارو خیمنز این است که به دلیل قدرت بالای حمل توپ، وی همواره با خطاهای پرتعدادی در طول بازی روبه‌رو می‌شود. تا جایی که مارکا در گفتگو با وی این سوال را از وی پرسیده و با تشبیه آلوارو به نیمار معتقد است او‌ دومین بازیکن پس از ستاره برزیلی است که بیشترین خطاها را متحمل می‌شود.

خیمنز در این رابطه چنین توضیح می‌دهد: «من کاملاً حمل توپ را دوست دارم. برخی از دریافت این همه ضربه می ترسند، اما این به من انگیزه می دهد و باعث می شود که بخواهم ادامه دهم. امیدوارم بتوانم به عملکردم خوب ادامه دهم. این به خاطر شیوه بازی‌ام، به خاطر رویکردم، به خاطر شخصیتم است. من تا حد مرگ برای لوگویی که بر تن می‌کنم، می‌جنگم. عذرخواهی می‌کنم اما این شیوه بازی من است.»

گزارش از حامد حاجی محمدی

1997