پیوستن گواردیولا به مربیانی که با دو تیم مختلف قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند

پیوستن گواردیولا به مربیانی که با دو تیم مختلف قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند

پایگاه خبری فوتبالی - پپ گواردیولا موفق شد به همراه منچستر سیتی قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شود و به این ترتیب علاوه بر بارسلونا با منچستر سیتی هم در این تورنمنت به قهرمانی برسد.

به گزارش فوتبالی، پپ گواردیولا در فصل های 2008/09 و 2010/11 به همراه بارسلونا قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شد. او پس از آن سال های زیادی صبر کرد تا دوباره امسال موفق شد قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند. پپ گواردیولا اکنون به جمع مربیانی پیوسته است که به همراه دو تیم مختلف قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده اند.

به طور کلی شش سرمربی وجود دارد که قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را با دو تیم مختلف تجربه کرده اند. ارنست هاپل با فاینورد و هامبورگ قهرمانی در چمپیونزلیگ را تجربه کرده است. اوتمار هیتسفیلد با دورتموند و بایرن مونیخ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده است. ژوزه مورینیو با پورتو و اینتر قهرمان این رقابت ها شده است. یوپ هاینکس با رئال‌مادرید و بایرن مونیخ قهرمان چمپیونزلیگ شده است. کارلو آنچلوتی با میلان و رئال مادرید قهرمانی در این تورنمنت را تجربه کرده است و گواردیولا هم با بارسلونا و منچستر سیتی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.

1470