گواردیولا به دنبال جبران ناکامی قبلی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا

گواردیولا به دنبال جبران ناکامی قبلی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی - امشب یک شب بسیار ویژه برای پپ گواردیولا است چرا که او می خواهد پس از سالیان سال دوباره قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شود.

به گزارش فوتبالی، آخرین باری که پپ گواردیولا قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شده است، به فصل 2010/11 بر می گردد؛ جایی که بارسای رویایی پپ گواردیولا موفق شد قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شود. از آن زمان تاکنون گواردیولا دیگر رنگ قهرمانی در چمپیونزلیگ را ندیده است.

آخرین باری که گواردیولا به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید در فصل 2020/21 بود. منچستر سیتی در فینال آن سال به مصاف چلسی رفت و در نهایت بازی را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد و قهرمان نشد. اکنون منچستر سیتی با هدایت گواردیولا می خواهد آن ناکامی قبلی را جبران کند و باید دید که عملکردش مقابل اینتر به چه شکل خواهد بود و بالاخره به آن ناکامی خاتمه می دهد یا این که قرار است اتفاقات دیگری رخ دهد.

پپ گواردیولا به طور کلی دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است و هر دو بار هم در بارسلونا اتفاق افتاده است؛ یک بار در فصل 2008/09 و یک بار هم در فصل 2010/11. گواردیولا از وقتی که بارسا را ترک کرد دیگر قهرمان چمپیونزلیگ نشد.

1471