قایدی؛ ستاره بیگانه با جام!

قایدی؛ ستاره بیگانه با جام!

پایگاه خبری فوتبالی- ستاره خط حمله استقلال ظاهرا با رسیدن به عنوان قهرمانی بیگانه است.

به گزارش فوتبالی، مهدی قایدی در همان سال اول حضورش در استقلال، اگرچه با این تیم قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرد اما آن روزها قایدی جایی در ترکیب تیم وینفرد شفر نداشت و حتی برای بازی فینال در لیست 18 نفره هم قرار نگرفته بود.

سال بعد با جدایی شفر و آمدن استراماچونی ورق برای باشو برگشت و او در کنار شیخ دیاباته زوجی طلایی را تشکیل داد تا استقلال بعد از مدتها صدرنشین جدول شود اما حواشی قهر سرمربی ایتالیایی و حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال باعث شد تا این تیم شانس قهرمانی لیگ را از دست بدهد. همان فصل آبی‌ها تا فینال جام حذفی پیش رفتند اما شکست عجیب مقابل تراکتور با وجود درخشش مهدی قایدی در آن بازی، باز هم یک جام را از او و تیمش گرفت.

فصل بعد باز همان سناریو تکرار شد؛ استقلال لیگ را از دست داد و فینالیست جام حذفی شد اما مقابل فولادِ جواد نکونام مغلوب شد. در پایان آن فصل مهدی قایدی به شباب الاهلی امارات رفت و درست همان سال استقلالی‌ها با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ شدند. برای فصل جدید دوباره قایدی به جمع آبی‌ها برگشت اما این بار نه تنها استقلال نتوانست در لیگ و حذفی قهرمان شود بلکه فصل فوتبالی امارات با قهرمانی شباب الاهلی به پایان رسید تا اینگونه به نظر برسد که مهدی قایدی کاملا با جام بیگانه است!

مشخص نیست باید این موضوع را به حساب بدشانسی مهدی قایدی بگذاریم یا دلایل دیگری برایش پیدا کنیم اما مهم این است که در قایدی در این قاعده تنها نیست و ستاره‌های زیادی در فوتبال ایران و جهان با وجود نمایش خوبی که داشتتند طعم قهرمانی را نچشیده‌اند که از نمونه‌های داخلی آن می توان به حمید درخشان و سیروس قایقران اشاره کرد. البته قایدی با استقلال در فصل گذشته به قهرمانی سوپرجام هم رسیده است تا در کل دورانش در استقلال دو جام گرفته باشد.

6442