جذاب‌ترین دوئل در دربی امروز/ از این دو ستاره غافل نشوید

جذاب‌ترین دوئل در دربی امروز/ از این دو ستاره غافل نشوید

پایگاه خبری فوتبالی- پنالتی‌زن اول هر یک از تیم‌های پرسپولیس و استقلال در بازی امروز مشخص است.

به گزارش فوتبالی، یحیی گل‌محمدی و ریکاردو ساپینتو در شرایطی برای قهرمانی در جام حذفی آماده شده‌اند که تا به اینجای کار هر کدامشان ستاره‌ای منحصر به فرد در ترکیب تیمشان داشته‌اند؛ گئورگی گولسیانی و کوین یامگا دو ستاره خارجی پرسپولیس و استقلال نه تنها نقشی محوری در نتایج طول فصل داشتند بلکه با توجه به ماهیت جام حذفی و احتمال کشیدن بازی به ضربات پنالتی به طور ویژه‌تری مورد توجه قرار می‌گیرند.

* آمار فوق العاده گولسیانی در ضربات پنالتی

گئورگی گولسیانی که ششمین فصل حضور در فوتبال ایران و اولین سال بازی برای پرسپولیس را تجربه میکند، در فصل منتهی به قهرمانی قرمزها - با توجه به پست تخصصی‌اش یعنی دفاع میانی - توانسته رکورد بی‌نظیری در گلزنی ثبت کند. او در مجموع بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی 10 مرتبه برای پرسپولیس گلزنی کرده که به جز دبل در بازی رفت مقابل استقلال، 8 گل دیگر از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است.

تا قبل از جدایی لوکادیا از پرسپولیس، گولسیانی پنالتی‌زن اول این تیم نبود وگرنه پنالتی‌های پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان را او زده بود و یا اگر در بازی رفت مقابل پرسپولیس به جای مهدی ترابی، این مدافع گرجستانی پشت ضربه پنالتی قرار میگرفت هم احتمال گل شدنش بیشتر بود و هم رکورد او بهبود می‌یافت. حتی در بازی جام حذفی با ون پارس هم بعد از خروج گولسیانی از زمین، داور برای پرسپولیس پنالتی گرفت که میلاد سرلک آن را از دست داد.

با این حال آخرین گل گولسیانی برای پرسپولیس در بازی نیمه نهایی مقابل هوادار بود که در دقیقه 3 از روی نقطه پنالتی قرمزها را به گل اول رساند. با این تفاسیر بعید است اگر در جریان بازی به سود قرمزها پنالتی گرفته شود و کار در وقتهای قانونی و اضافه به سرانجام نرسد، اولین پنالتی‌زن مدنظر یحیی گل محمدی بازیکنی جز گولسیانی باشد چرا که تمام پنالتی‌های این بازیکن در فصل جاری به گل تبدیل شده است.

* ابهام بزرگ درباره پنالتی‌زن بی‌رحم استقلال

در فصلی که گذشت برای استقلال هم بازیکن خارجی این تیم یعنی کوین یامگا بهترین آمار در ضربات پنالتی را به خود اختصاص داده است. او که در مجموع فصل گذشته 10 گل برای استقلال زد، در فصل جاری و تا قبل از هفته بیست و پنجم به آمار 9 گل زده رسیده بود که البته محرومیت از بازی با هوادار به دلیل چهار اخطاره بودن و مصدومیت در نیمه اول بازی با پرسپولیس باعث شد تا لیگ برای این بازیکن با همان 9 گل به پایان برسد.

جالب است بدانید کوین یامگا در دو فصلی که بازیکن استقلال است، 14 مرتبه برای این تیم پنالتی زده که 13 پنالتی مستقیما گل شده و یک پنالتی دیگر را هم در ریباند به گل تبدیل کرده است. 

البته که شرایط حضور این بازیکن در بازی امروز همچنان مبهم است اما از آنجا که ریکاردو ساپینتو او را در لیست 18 نفره قرار داده یعنی حداقل در صورت کشیدن کار به ضربات پنالتی روی این ستاره فرانسوی حساب ویژه باز کرده است. قطعا در صورت قرار گرفتن یامگا در ترکیب او پنالتی‌زن استقلال در جریان بازی هم خواهد بود.

6442