پلی‌آف NBA/ سلتیکس تاریخ‌ساز می‌شود؟

پلی‌آف NBA/ سلتیکس تاریخ‌ساز می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - باستن سلتیکس با پیروزی 103-104 از سد میامی هیت گذشت و کار را به بازی هفتم کشاند.

به گزارش فوتبالی، در ادامه مسابقات پلی‌آف NBA، بازی ششم میامی هیت و باستن سلتیکس برگزار شد. پنج بازی قبلی با حساب 3-2 سود هیت بود تا فینالیست سال گذشته و قهرمان کنفرانس شرق به دردسر بیافتد. اما سلتیکس اصلاً عقب ننشست و توانست سری 3-0 عقب افتاده را 3-3 کند و حالا می تواند با پیروزی در دیدار هفتم فینال کنفرانس شرق، به اولین تیم تاریخ تبدیل شود که بازی 3-0 عقب افتاده را 4-3 برنده می شود. 

در کوارتر اول سلتیکس با حساب 34-29 پیروز شد، اما هیت در کوارتر دوم توانست اختلاف را کم کند تا نیمه اول با پیروزی 57-53 سلتیکس به پایان برسد. در کوارتر سوم نیز سلتیکسی‌ها با اختلاف بسیار کم تیم برتر میدان بودند. در واقع در طول بازی، اختلاف دو تیم همیشه کم بود و باستن با نتیجه 79-72 کوارتر سوم را به پایان رساند. در کوارتر چهارم این میامی هیت بود که توانست اختلاف 7 امتیازی را جبران کند و در حالی که 3 ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود، جیمی باتلر و یارانش با یک امتیاز اختلاف پیش افتاده بودند، اما شوت دریک وایت در 0.3 ثانیه پایانی بازی، همه چیز را عوض کرد تا باستن سلتیکس با پیروزی 104-103 کار را به بازی هفتم بکشاند. 

باتلر با 24 امتیاز و 11 ریباند و 8 اسیست بهترین بازیکن هیت بود و در آن سو، جیسن تیتم با 31 امتیاز، 12 ریباند و 2 بلاک، تاثیر بسزایی در پیروزی تاریخی سلتیکس داشت.

4416