گزارش آماری/ همه نیمه‌نهایی‌های پرسپولیس در جام حذفی؛ فینال نهم یا حذف هفتم؟

گزارش آماری/ همه نیمه‌نهایی‌های پرسپولیس در جام حذفی؛ فینال نهم یا حذف هفتم؟

پایگاه خبری فوتبالی- رویارویی با هوادار، پانزدهمین حضور پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی است که آنها را طبق معمول آنچه در تاریخچه این بازیها ثبت شده، پس از استقلال روی پله دوم قرار می‌دهد.

به گزارش فوتبالی، قرمزها درست مانند استقلال، 7 تا از 10 نیمه‌نهایی‌های آخرشان را پل رسیدن به فینال کرده‌اند. اما در 4 نیمه‌نهایی آخر، پرسپولیس روندی ریاضی‌وار داشته: فینال، حذف، فینال، حذف و حالا جدال امروز در اکباتان.

 پرسپولیس در 14 نیمه‌نهایی قبلی‌اش، 8 بار موفق بوده و به بازی نهایی رسیده است. آنها در 6 پای فینال هم شکست خورده و از دور بازیها، کنار رفته‌اند.

1- 1366: بازی رفت دارایی و پرسپولیس، برنده نداشت و یک یک شد. پرسپولیس اما در بازی برگشت با نتیجه 3 بر صفر برنده شد تا تیم علی پروین برای اولین بار راهی فینال جام حذفی شود.

2- 1367: پرسپولیس در بازی رفت راهی اهواز شد تا برابر شاهین این شهر قرار بگیرد. آنها در این بازی 3 یک شکست خوردند تا برد یک صفر بازی برگشت به کارشان نیاید و راهی فینال نشوند.

3- 1369: پرسپولیس در بازی رفت، میزبان ملوان بود و موفق شد با نتیجه 2 یک برنده شود. بازی برگشت اما محل درخشش سیروش قایقران بود و انزلی‌چی‌ها با دبل او، برنده و راهی فینال شد.

4- 1370: بازی رفت در تبریز و به میزبانی ماشین‌سازی برگزار شد و بدون گل به پایان رسید. پرسپولیس در بازی برگشت، جبران کرد و با برد 5 صفر راهی فینال شد.

5- 1375: پرسپولیس در نیمه‌نهایی حریف برق شیراز بود. ولی این بازی برگزار نشد چون تصمیم گرفته شد با توجه به حضور بازیکنان پرسپولیس در تیم ملی، آنها از لیگ و جام حذفی فارغ شوند.

6- 1377: پرسپولیس در بازی رفت با گلهای کورش برمک و ادموند بزیک موفق شد استقلال اهواز را در خانه‌اش شکست بدهد. اهوازی‌ها از حضور در بازی برگشت انصراف دادند.

7- 1384: با انصراف استقلال، نوژن حریف پرسپولیس در نیمه‌نهایی شد. بازی دو تیم در ساری، 4 گل داشت ولی برنده نداشت تا کار به ضربات پنالتی بکشد که رای به فینالیست شدن پرسپولیس داد.

8- 1385: پرسپولیس در خانه میزبان سپاهان بود و درنهایت این بازی را با نتیجه 4 یک باخت و از صعود به فینال بازماند.

9- 1388: پرسپولیس و صبا در پایان وقت‌های عادی و اضافه نتوانستند دروازه همدیگر را باز کنند. کار به ضربات پنالتی کشید و درنهایت قرمزها برنده و راهی فینال شدند.

10- 1389: پرسپولیس برای رسیدن به فینال جام حذفی راهی اهواز شد تا برابر فولاد قرار بگیرد. آنها این بازی را با تک گل وحید هاشمیان بردند و یک پای بازی نهایی شدند.

11- 1391: پرسپولیس در نیمه‌نهایی برابر داماش در رشت قرار گرفت. بازی در پایان وقت‌های قانونی و اضافی با تساوی یک یک تمام شد. در ضربات پنالتی، پرسپولیس برنده و فینالیست شد.

12- 1393: حریف پرسپولیس در نیمه‌نهایی ذوب آهن بود. اصفهانی‌ها در این بازی با نتیجه 2 یک برنده شدند و اجازه ندادند پرسپولیس، راهی فینال شود.

13- 1397: یکی از ویژه‌ترین نیمه‌نهایی‌های تاریخ جام حذفی. پرسپولیس در اصفهان برابر سپاهان قرار گرفت و با گل دقیقه 1+120 احمد نورالهی و تشکر ویژه از سیاوش یزدانی، فینالیست شد.

14- 1398: دربی در نیمه‌نهایی. نبرد پرسپولیس و استقلال در پایان وقت‌های قانونی و اضافه، برنده نداشت و 2 بر 2 شد. در ضربات پنالتی اما طبق معمول، استقلالِ مجیدی برنده شد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

6442