گزارش ویژه/ جنگ بالا گرفت/ سازمان لیگ چه جوابی برای معترضان دارد؟

گزارش ویژه/ جنگ بالا گرفت/ سازمان لیگ چه جوابی برای معترضان دارد؟

پایگاه خبری فوتبالی- دو باشگاه استقلال و پیکان نسبت به بیانیه دیشب سازمان لیگ در خصوص برگزاری بازی پیکان – پرسپولیس در ورزشگاه آزادی واکنش نشان دادند.

به گزارش فوتبالی، عصر پنجشنبه  14 اردیبهشت بود که خبر برگزاری بازی پیکان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به صورت رسمی اعلام شد و به تیتر یک همه رسانه‌ها تبدیل شد. موضوعی که با توجه به برگزاری سایر دیدارهای خانگی پیکان در ورزشگاهی جز ورزشگاه آزادی (ورزشگاه پاس قوامین یا همان دستگردی) انتقاداتی جدی را به همراه داشت. در این میان آتش نقد استقلالی‌ها تندتر از دیگران بود چرا که فارغ از رقابت سنتی با قرمزهای تهرانی، شرایط کورس قهرمانی به نحوی است که در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها حساسیت بسیار بالا و کم سابقه‌ای دارد.

علاوه بر مصاحبه بیژن طاهری سرپرست تیم استقلال با رسانه رسمی این باشگاه، محمدحسین زرندی و ریکاردو ساپینتو مدیر رسانه و سرمربی آبی‌ها هم در نشست خبری پیش از بازی با صنعت نفت با مطرح کردن این موضوع نسبت به آن گلایه کردند و خسرو حیدری هم خواهان حضور داور خارجی در فینال دربی حذفی شد.

در حالی که این تصمیم به یک جنجال تازه در این دوره مسابقات لیگ برتر تبدیل شده، سازمان لیگ بیانیه‌ای منتشر کرد که سر و صدای بیشتری را باعث شد. در خبر سازمان لیگ که در واکنش به صحبت‌های مطرح شده از سوی افراد مسئول در تیم استقلال منتشر شده، اینطور عنوان شده که " انتخاب ورزشگاه آزادی  جهت برگزاری مسابقه دو تیم پیکان تهران و پرسپولیس در هفته بیست و هشتم لیگ برتر با تقاضای باشگاه پیکان و موافقت مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صورت پذیرفته است".

از آنجا که باشگاه استقلال در حال حاضر مدیرعامل ندارد و به سرپرستی حجت کریمی اداره می‌شود، ابتدا این سوال برای اهالی فوتبال و هواداران این تیم پیش آمد که آیا ارکان مختلف این باشگاه در خصوص مساله به این مهمی با یکدیگر هماهنگ نیستند؟ هر چند استقلالی‌ها در پاسخی رسمی که توسط رسانه رسمی این باشگاه منتشر شد، ادعای سازمان لیگ را به طور کامل تکذیب کرده و آن را "فرافکنی" و "فرار رو به جلو" خواندند.

 در بخشی از توضیحات باشگاه استقلال آمده است که: «باشگاه استقلال از ابتدا به چنین تصمیم عجیبی معترض بود و این مساله را اعلام کرد. به نظر می‌رسد تصمیم سازمان لیگ برای برگزاری مسابقه در ورزشگاه آزادی از پیش تعیین شده بود وگرنه چه دلیلی داشت جلسه را ظهر روز پنجشنبه برگزار کنند که دیگر زمانی برای تغییر محل بازی وجود نداشته باشد؟»

همچنین از توضیحات باشگاه استقلال اینگونه مشخص است که شورای تامین هم با برگزاری این بازی در ورزشگاه آزادی مخالف بوده و حتی صحبت از میزبانی پیکان در ورزشگاه انقلاب کرج و یا سایر شهرها مطرح شده که سازمان لیگ با آن موافقت نکرده است. ضمن اینکه این باشگاه اعلام کرده حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی این باشگاه، روز جمعه به طور کامل در خصوص مسایل اخیر، صحبت خواهد کرد که احتمالا در برنامه ورزشگاه شبکه پنج سیما خواهد بود.

ماجرا وقتی جالب می‌شود که واکنش رسمی باشگاه پیکان هم ادعای سازمان را زیر سوال می‌برد چرا که این باشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "بدون هیچ تعارف و هراس، با صدای بلند با اهالی فوتبال صحبت می‌کنیم و برای چندمین بار می‌گوییم اولویت ما برای میزبانی از تیم پرسپولیس، ورزشگاه انقلاب کرج بود. پس از آن که میزبانی در استادیوم کرج منتفی شد، سریعا با باشگاه پاس قوامین وارد مذاکره شده و فورا با سازمان لیگ نامه‌نگاری کردیم و گفتیم به خاطر مصلحت‌اندیشی، حاضریم در هر ورزشگاهی که اعلام می‌شود، به میدان برویم به شرط آن که در صورت حضور تماشاگر، کلیه عواید بازی اعم از بلیت‌فروشی و تبلیغات محیطی به حساب پیکان واریز شود. صبح امروز هم جلسه‌ دیگری برگزار شد و خروجی آن، انتقال بازی به ورزشگاه آزادی بود در حالی که ما کوچک‌ترین تاثیری بر این تصمیم و انتخاب نداشتیم.»

حال باید منتظر ماند و دید این ماجرا به چه سرانجامی ختم خواهد شد و آیا بازی پیکان - پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با تماشاگر خواهد بود یا نه.

گزارش از هادی شاه‌مرادی/ پایگاه خبری فوتبالی

6442