گزارش ویژه؛ پیش‌بینی برنامه سازمان لیگ برای بازی هفته پایانی استقلال و پرسپولیس؛ چه شود!

گزارش ویژه؛ پیش‌بینی برنامه سازمان لیگ برای بازی هفته پایانی استقلال و پرسپولیس؛ چه شود!

پایگاه خبری فوتبالی- در صورتی که تکلیف قهرمانی لیگ به هفته آخر کشیده شود، تکلیف بازی پیکان و استقلال در ورزشگاه دستگردی چه خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، چند روز قبل در مطلبی به این موضوع پرداختیم که سازمان لیگ امیدوار است قهرمان لیگ، قبل از هفته پایانی مشخص شود چون اگر تکلیف قهرمان به روز آخر کشیده شود، برگزاری همزمان بازیهای استقلال و پرسپولیس مقابل حریفانشان در تهران، می‌تواند تبدیل به یک معضل شود چرا که استقلال باید در ورزشگاه خالی از تماشاگر پاس به مصاف پیکان برود و این اتفاق را هواداران استقلال تحمل نمی‌کنند و هر طور شده خودشان را به اکباتان می‌رسانند و مطمئنا شرایط ویژه‌ای در اکباتان به وجود می‌آید.

فوتبالی دو سناریو به سازمان لیگ پیشنهاد می‌دهد و البته این سناریوها را با همه جوانبش، ارزیابی کرده است.

سناریوی اول: اگر قهرمانی استقلال قبل از هفته پایانی لیگ قطعی شود، ساده‌ترین گزینه ممکن در دست سازمان لیگ خواهد بود. اگر این اتفاق رخ دهد، سازمان لیگ می تواند بازی پیکان و استقلال را با یک روز تاخیر به نسبت بازی پرسپولیس و مس رفسنجان، در ورزشگاه آزادی برگزار کند تا استقلال در حضور تماشاگرانش، جشن قهرمانی بگیرد.

سناریوی دوم: اگر قهرمانی به هفته آخر کشیده شود، سازمان لیگ با شورای تامین استان تهران رایزنی می‌کند که در صورت امکان، بازی پیکان و استقلال در ورزشگاه پاس، با حضور تماشاگران برگزار شود. اتفاقی که البته خیلی بعید است عملی شود و شورای تامین اجازه حضور تماشاگران در ورزشگاه را به خاطر محل این ورزشگاه که در یک منطقه مسکونی و شلوغ است، نخواهد داد. در کل بعید است اجازه حضور طرفداران استقلال در ورزشگاه پاس صادر شود و به همین دلیل سازمان لیگ پس از موافقت باشگاه پیکان به باشگاه استقلال پیشنهاد می‌دهد تا بازی در یک شهر دیگر برگزار شود. بلیت فروشی این بازی هم برای باشگاه پیکان خواهد بود. این اتفاق به این دلیل می‌افتد که تماشاگران، مشکلی برای حضور در ورزشگاه نداشته باشند. همانطور که گفته شد، با توجه به اینکه پیکان میزبان این بازی است، باید رضایت این باشگاه جلب شود و راه حل سازمان لیگ، اختصاص درآمد بلیت‌فروشی این مسابقه به باشگاه پیکان است.

حالا باید دید که تکلیف قهرمان لیگ، قبل از هفته آخر مشخص خواهد شد یا نه.


گزارش از چیا فوادی/ پایگاه خبری فوتبالی


1111