اعتراض پرسپولیس به سازمان لیگ؛ چرا سپاهان بعد از ما بازی می‌کند؟

اعتراض پرسپولیس به سازمان لیگ؛ چرا سپاهان بعد از ما بازی می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- برنامه جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال به یک دلیل خاص باعث اعتراض پرسپولیسی‌ها شده است.

به گزارش فوتبالی، مطابق برنامه اعلام شده پرسپولیس روز یکشنبه باید مقابل سپاهان قرار بگیرد و دربی پایتخت هم که پیش از این قرار بود چهارشنبه هفته آینده برگزار شود به جمعه 24 اردیبهشت موکول شد، سپاهان هم روز یکشنبه میزبان مس خواهد بود، یعنی طبق برنامه ریزی جدید سازمان لیگ باز هم پرسپولیس قبل از رقیب اصفهانی به میدان می رود.

 در فصل جاری نوع برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر به گونه ای بوده که بازی شاگردان یحیی گل محمدی زودتر بوده و سپاهان با علم به نتیجه بازی رقیب خود به مصاف حریفانش رفته است.

اگر هفته‌هایی که به خاطر حضور پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با تاخیر برگزار و باعث شد این تیم دیرتر از سپاهان به زمین برود را فاکتور بگیریم، در طول فصل شاگردان گل محمدی فقط 4 بار بعد از تیم اصفهانی بازی کرده‌اند، در حالی که این عدد برای زردپوشان اصفهانی دو برابر بوده است و آنها حتی به نسبت، بیشتر از قرمزها فرصت استراحت و ریکاوری داشته اند.

طبق برنامه ریزی های انجام شده در هفته های گذشته تیم سپاهان 7 بار دیرتر از پرسپولیس به میدان رفته است که این به نویدکیا و شاگردانش کمک کرده تا علاوه بر اینکه فرصت بیشتری برای استراحت بین بازیهای خود داشته باشند، از نتیجه بازی رقیب مستقیم خود هم آگاهی پیدا کنند و در هفته بیست و سوم هم سپاهان باز هم بعد از پرسپولیس بازی می‌کند که این نوع برنامه‌ریزی باعث اعتراض پرسپولیسی‌ها شده و باشگاه تهرانی خواستار همزمانی در برگزاری مسابقات خود با سپاهان شده است.

هر چند پرسپولیسی‌ها در اعتراض خود، به این موضوع اشاره کرده اند که قصد و اتفاقی در این مدل برنامه‌ریزی وجود ندارد و به نظر می رسد کرونا و مسابقات آسیایی در این شرایط تاثیرگذار بوده، اما قرمزها این انتظار را دارند که  سازمان لیگ با دقت بیشتری در این زمینه برنامه‌ریزی کند که ترتیب بازی تیم ها به طور مساوی باشد، یعنی به این شکل نباشد که همیشه پرسپولیس زودتر از رقیب خودش بازی کند. البته هر ساله رقابتهای سه هفته پایانی لیگ برتر و لیگ دسته اول، همزمان می شود. 

7655