رسمی؛ استادیوم بارسلونا در فصل 24-2023 تغییر کرد

رسمی؛ استادیوم بارسلونا در فصل 24-2023 تغییر کرد

پایگاه خبری فوتبالی - بارسلونا به فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد که بازیهای خانگی این تیم در فصل آینده در ورزشگاه المپیک لوئیز کمپانتیس مونجوییک  برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، فدراسیون فوتبال اسپانیا باید این مسئله را تایید کند و آن را به یوفا اعلام کند. بارسلونا بدین ترتیب در بازیهای خانگی خود در فصل آینده در نیوکمپ حضور نخواهد داشت چرا که بازسازی در این استادیوم  آغاز می شود.

بارسلونا در تلاش برای تامین سرمایه 1.5 میلیارد یورویی برای بازسازی نیوکمپ است. کاتالان ها شرایط مالی بغرنجی دارند اما در تلاش هستند تا هر چه زودتر از طریق وام بتوانند هزینه بازسازی ورزشگاه خود را تامین کنند.

بارسلونا به محض جذب سرمایه، روند بازسازی ورزشگاه اسپاتیفای نیوکمپ را در فصل آینده آغاز خواهد کرد. بدین ترتیب تیم بزرگسالان بارسلونا در فصل آینده مجبور خواهد شد تا بازیهای خانگی خود را در ورزشگاه المپیک لوئیز کمپانیس برگزار کند. در حقیقت پیش بینی می شود که بارسلونا در نوامبر 2024 بتواند به ورزشگاه بازسازی شده نیوکمپ برگردد.

در سالهای اخیر رئال مادرید به بازسازی ورزشگاه برنابئو پرداخته بود و حالا دیگر باشگاه بزرگ فوتبال اسپانیا نیز تصمیم گرفته که ورزشگاهش را بازسازی کند.

بارسلونا برای فصل 24-2023 مجبور است که به ورزشگاه مونجوییک نقل مکان کند، ورزشگاهی با 60 هزار نفر گنجایش که در حال حاضر مالکیتش در اختیار شهرداری بارسلونا است. مونجوییک در سال 1927 تاسیس شد و در سال 1989 بازسازی شد تا میزبان اصلی مسابقات المپیک 1992 باشد.اسپانیول بین سالهای 1997 تا 2009 بازیهای خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می کرد. البته ورزشگاه مونجوییک به نام "لوئیز کمپانیس" هم شناخته می شود که سیاستمداری محبوب برای کاتالان ها بود و مدتی نقش فرماندار ایالت کاتالونیا را به عهده داشت.

4125