دفاع خداداد عزیزی از انتخاب قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی

دفاع خداداد عزیزی از انتخاب قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی - پیشکسوت تیم ملی به حمایت از امیر قلعه نویی سرمربی جدید تیم ملی پرداخت.

به گزارش فوتبالی، خداداد عزیز پیشکسوت تیم ملی در برنامه شب های فوتبالی گفت:" من قبل از جام جهانی هم پیشنهادم برای هدایت تیم ملی آقای قلعه نویی و دایی بود و خیلی ها هم تاکید داشتند که آقای قلعه نویی به واسطه شناخت خود خیلی می‌تواند به تیم ملی کمک کند اما نمی‌دانم چه شد که همه چیز برگشت. به هرحال فکر میکنم این نتایجی که کی‌روش گرفت را آقای قلعه نویی بهترش را می‌گرفت.”

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که مربی تیم ملی در این مقطع باید به دنبال جوان گرایی باشد یا نتیجه گرایی گفت:" به نظرم کار سختی انجام دادند و من نمی‌دانم چرا همیشه ما با مربیان ایرانی ۸-۷ ماهه قرارداد می‌بندیم اما با مربیان خارجی دو ساله. به هر حال ما نسبت به مربیان ایرانی کم لطفیم. من فکر می‌کنم می‌شد زمان طولانی تری با آقای قلعه نویی قرارداد بست. انتخاب آقای قلعه نویی در این برهه به اعتقاد من تصمیم درستی بوده و ایشان می‌تواند کار را در بیاورد."

عزیزی ادامه داد:” نباید خیلی روی مربی ایرانی فشار باشد چون ما با آقای کی‌روش هم نتوانستیم در طی هشت سال جام ملت ها را ببریم. وقتی شما در یک تورنمنت یک ماهه باید همه مسابقات را ببرید تا قهرمان شوید دیگر فاز دفاعی چندان اهمیتی ندارد. آقای قلعه نویی حتما فاز هجومی تیم ملی را تقویت خواهد کرد و نباید تنها نگاهمان به مهدی طارمی باشد.”

وی همچنین گفت:” من فکر می‌کنم وقتی ما هفت ماه به آقای قلعه نویی زمان می‌دهیم، پس آقای قلعه نویی باید یک مربی نتیجه گرا باشد و این موضوع یک مقدار کار را سخت می‌کند. اگر آقای قلعه نویی بخواهد تغییر نسل دهد، شاید ما اصلا در دور مقدماتی حذف شویم. اگر ما ۳-۲ سال به آقای قلعه نویی فرصت می‌دادیم، ایشان می‌توانست تغییر نسل دهد تا برای جام جهانی آماده شویم اما فکر می‌کنم دست آقای قلعه نویی الان خیلی خالی است و او باید به جمع چهار تیم برتر برسد.”

عزیزی در پایان صحبتهایش گفت:” در هر صورت می‌خواهم بگویم که اتفاق خوبی برای فوتبال ما خواهد افتاد و این انتخاب برگ برنده فدراسیون فوتبال بود که یک مربی کارنامه دار را انتخاب کرده که این رزومه را هیچ کدام از مربیان ایرانی بدون تعارف ندارند. امیدوارم فدراسیون قرص و محکم پشت آقای قلعه نویی باشد و اتفاقات خوبی برای فوتبال ما رخ دهد.”

۷۷۶۸