گزارش ویژه/ ده نکته از استقلال – ملوان؛ بازگشت آبی ها به زندگی!

گزارش ویژه/ ده نکته از استقلال – ملوان؛ بازگشت آبی ها به زندگی!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: آخرین نمایش دلپذیر استقلال در هفته ششم مقابل نساجی در مقابل هواداران آبی بود. بعد از آن استقلال در آزادی هرگز نبرده بود تا بازی عصر پنج شنبه که دق و دلی همه ناکامیهای چند وقت گذشته را سر ملوان آماده درآورد. استقلال با برد مقابل ملوان و البته شنیدن و دیدن خبر شکست جنجالی پرسپولیس از فولاد، به نوعی به زندگی برگشت. البته سپاهانی ها بیشتر از استقلالی ها از شکست پرسپولیس خوشحالند چرا که اولا سه امتیاز از استقلال بیشتر دارند و دو امتیاز از پرسپولیس کمتر!

دو: شاید باورکردنی نباشد ولی تفاوت روزهای خوب استقلال با روزهای بدش و افت بعد از جام جهانی اش به حضور یا عدم حضور آرش رضاوند برمی گردد. هافبکی که با خروجش در دقیقه هفتاد بازی با پرسپولیس ریتم خوب این تیم را به هم زد تا امروز بعد از ۳۷ روز دوباره فیکس بازی کند، بازیکنی که انگار احیا شده است و استقلالی ها به او امید بسته اند.

سه: استقلال در پیش فصل، بد، شلوغ و گران بسته شد. طوری که هیچ بازیکنی به راحتی حاضر به فسخ نمی شود. اما همین تیم بیشترین ستاره و بازیکن تأثیرگذار را در بین تیمهای لیگ دارد که یک مربی بزرگ می تواند از آنها خوب بازی بگیرد. اما آیا ساپینتو یا به قول بالاپور سائوپینتو! تا امروز افکار عمومی را اقناع کرده است؟ پاسخ با تردید همراه است. البته ساپینتو هم بالا و پایین دارد اما به نظر می رسد او به ترکیب اصلی رسیده یا دست کم متوجه شده استقلال با کدام ریتم و ترکیب می تواند نتیجه بگیرد.

چهار: ملوان برعکس استقلال بعد از جام جهانی تیم بهتری شد و چند نتیجه خوب گرفت. این روند خوب تا قبل از بازی روز پنجشنبه هفته گذشته جریان داشت که نمایش عالی آبیها چهارچرخ آنها را پنچر کرد و سر قو را برید و از آن کباب ساخت! 

پنج- به نمایش عالی و بی نقص رافائل سیلوا ( داسیلوا غلط است) اشاره کنیم که فوتبالش ترکیبی از سیدجلال حسینی و سهراب بختیاری زاده است و لذت داشتن یک مدافع تمام عیار را به رخ می کشد. البته در دربی اخیر او سرحال و سرفرم نبود که استقلال دو گل دریافت کرد و در نهایت نتوانست پیروزی اش را حفظ کند.

شش: جبران فاصله هشت امتیازی با پرسپولیس بیشتر شبیه به یک عملیات غیر ممکن بود اما شکست پرسپولیس مقابل فولاد استقلالی ها را امیدوار کرده است. حالا فاصله به پنج امتیاز رسیده و به نظر می رسد پرسپولیس در ادامه لیگ باز امتیاز از دست دهد اما سوال این است که آیا استقلال تیمی هست که بتواند همه بازیها (نه فقط بازی با تیمهای پایین جدول) را ببرد؟ قطعا پاسخ این سؤال هم با تردیدهای فراوان مواجه است. به قول سرهنگ علیفر در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست و البته توپ هم گرد است!

هفت: سعید مهری در بهترین بازی عمرش دو پاس گل داد اما در همین بازی هم به اندازه یک فصل توپ لو داد! به او دیدن دوباره فیلم "بازی" را توصیه می کنیم.از او انتظار یک مجتبی جباری شدن نباید داشت اما می تواند به اندازه رضاوند پیشرفت کند .بخش آنالیز فوتبالی هم در یکی دو مطلب مهری را نقد کرده و شنیده ایم که ناراحت شده است اما در هر حال این مطالب اگر به او تلنگر وارد کند که بهتر شود، باید از رسانه های منتقد و فنی تشکر کند. اگر او پنجشنبه در آغوش ساپینتو قرار گرفت به این دلیل بود که ساپینتو به او میدان وفرصت داده تا خودش را پیدا کند. مهری باید تشکر ویژه ای از ساپینتو داشته باشد که به او فرصت داده است. البته از این ماجرا هم نباید گذشت که ساپینتو علاقه ویژه ای به مهری دارد. 

هشت: تا لحظه نگارش این متن هنوز مدیریت استقلال نتوانسته بازیکنی برای این تیم جذب کند. آقای فتح الله زاده هواداران استقلال بین زمین و هوا گیر کرده اند و شما هم فقط وعده می دهید و مشاوران و اطرافیان شما، راه درست را گم کرده اند و حتی باعث می شوند شما در ماجرای نقل و انتقالات موفق نباشید. البته آنقدر قراردادهای سنگین با بازیکنان تیم استقلال بسته شده که هیچ بازیکنی از این تیم دل نمی کند و سیاوش یزدانی حاضر است بیرون بنشیند و کل پولش را بگیرد تا اینکه به تیم دیگری (سپاهان) برود.

نه: بعد از هفت سال بازگشت ملوان به لیگ اتفاق مبارکی است. مازیار زارع، ملوان را در سال اول در لیگ حفظ کند شق القمر کرده است. البته ملوان فعلا در منطقه خطر نیست و فانوس بدست هم نیست اما 13 هفته تا پایان لیگ باقی مانده و باید ملوان حواسش به این باشد که فانوس بدست نشود.

ده: همچنان گرفتگی عضله ها و مصدومیتها هر هفته بلای جان استقلال است. استقلال زمانی به بیمارستان شباهت داشت ، ساپینتو فکری برای نوع تمرینات و ریکاوری بعد از بازی هم باید بکند که چرا این تیم آنقدر مصدوم می دهد. البته او هم بدنساز دارد و هم خودش هم بدنسازی بلد است اما باید به دلیل این ماجرا هم پی ببرد.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی