چرا گل برونو فرناندز مقابل منچسترسیتی مردود نشد؟

چرا گل برونو فرناندز مقابل منچسترسیتی مردود نشد؟

پایگاه خبری فوتبالی - برونو فرناندز گل اول منچستریونایتد را مقابل منچسترسیتی در بازی شنبه به ثمر رساند تا کامبک شیاطین سرخ را تکمیل کند اما نحوه به ثبت رسیدن این گل با دلخوری و خشم برخی هواداران منچسترسیتی همراه بود.

به گزارش فوتبالی، این گل در ابتدا آفساید اعلام شد اما استوارت آتول داور بازی پس از صحبت با کمک خود، دارن کان، این گل را پذیرفت. در دقیقه 79 دربی منچستر در اولدترافورد، کاسمیرو پاسی عمقی را از میانه زمین ارسال کرد. در ابتدا مارکوس رشفورد توپ را تعقیب کرد اما هیچ لمس توپی نداشت تا این که فرناندز از راه رسید و توپ را وارد دروازه حریف کرد. برونو در این صحنه در آفساید نبود.

سوال بزرگ این بود که چرا گل به علت آفساید رشفورد مردود اعلام نشد؟ دلیلش به تغییرات قانون افساید در سالهای اخیر برمی گردد. در حقیقت بر اساس قانون افساید، اگر بازیکنی در موقعیت آفساید باشد و توپ را لمس نکند، آفسایدش گرفته نمی شود. در این صحنه رشفورد دنبال توپ دوید اما هیچ لمسی نداشت و از طرفی بازیکنان سیتی نیز نتوانستند که به توپ برسند و آن را از برونو فرناندز دور کنند. بدین ترتیب تصمیم اولیه داور که آفساید گرفته بود، رد شد و گل به درستی سالم اعلام شد.

سیتی با گل گریلیش پیش افتاده بود اما با گل برونو فرناندز کار به تساوی کشیده شد و در نهایت رشفورد گل پیروزی را به ثمر رساند تا تیم تن هاگ فاتح بزرگ دربی منچستر باشد.

4125