روایتی از سفر پله به ایران

روایتی از سفر پله به ایران

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای سفر مرواید سیاه فوتبال دنیا به ایران چیست؟

به گزارش فوتبالی، پله – که دیشب در 82سالگی در سائوپائولوی برزیل درگذشت – در دوران بازی‌اش، سابقه سفر به ایران را دارد.

ماجرا، مربوط به حدود 50 سال قبل(اردیبهشت 1351) است که  تیم منتخب تهران در دومین دیداری که در ورزشگاه تازه تاسیس آزادی برگزار می‌شد برابر تیم سانتوس برزیل قرار گرفت. تیمی که ستاره‌اش پله بود و در برتری 1-5 سانتوس مقابل تیم منتخب تهران، او موفق به دبل شد.

درباره اینکه چرا تیم منتخب تهران مقابل سانتوس قرار گرفت، این روایت وجود دارد که مسئولان باشگاه تاج از تیم سانتوس – که آن زمان در ترکیه اردو زده بود – برای سفر به ایران دعوت می‌کنند منتهی با توجه به حضور بازیکنان تاج در اردوی تیم ملی( تیم ملی در آن مقطع برای بازی با کره شمالی در مرحله مقدماتی المپیک راهی این کشور شده بود و بعد از آن هم قرار بود راهی تایلند شود) امکان برگزاری بازی دوستانه بین تاج و سانتوس فراهم نشد تا تیم منتخب تهران مقابل پله و یارانش قرار بگیرد.

خلاقیت در مراسم استقبال از پله!

روزی که پله به تهران آمد، جمعیت زیادی برای استقبال از او به فرودگاه مهرآباد رفته بودند. در این بین، بعضی از ایرانی‌ها که برای گرفتن امضای یادگاری از پله در فرودگاه او را دوره کرده بودند به ‌جای کاغذ، سفته‌های سفیدی را برای امضا به پله می‌دادند!

ستاره افسانه‌ای هم که از این ماجرا بی‌خبر بوده بعد از امضای چند سفته کمی شک می‌کند و با خنده و زبان بی‌زبانی به آنها می‌گوید: کاغذ سفید برای امضا بدهید!

1984