گزارش فنی/ پرسپولیس به پیکان رسید؛ به‌به! حریف دوست‌داشتنی من!

گزارش فنی/ پرسپولیس به پیکان رسید؛ به‌به! حریف دوست‌داشتنی من!

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس بعد از تساوی در دربی شماره 99، این هفته از دوست‌داشتنی‌ترین رقیبش در تاریخ لیگ برتر یعنی پیکان، میزبانی می‌کند.

به گزارش فوتبالی، رویارویی‌ای که هیچکدام از 11 تای آخرش، مساوی نشده است. پرسپولیس در 10 فصل اخیر به عنوان میزبان پیکان، فقط یک بار شکست خورده است.

* بهترین رکورد تاریخ

ویژه‌ترین رکورد تاریخ لیگ برتر وقتی صحبت درباره اقتدار یک تیم برابر تیم دیگر می‌شود، مربوط است به پرسپولیس برابر پیکان. آنها 25 بار در تاریخ لیگ برتر موفق به شکست دادن رقیب شده‌اند و این عملکرد در صدر جدول این بازیها قرار دارد. فقط 9 رویارویی دیگر دو تیم در لیگ برتر با نتیجه‌ای جز برد پرسپولیس تمام شده: 4 بازی مساوی شده و 5 بار پیکان برنده بوده است. 

* فقط باخت

پیکان در این چند وقت اخیر، رقیب موردعلاقه پرسپولیس بوده است. قرمزها هر 9 رویارویی آخرشان برابر پیکان را برده‌اند و تنها در یکی از 18 مصاف اخیر، پیکان رنگ برد را دیده که مربوط است به بازی رفت لیگ 18.

* حسینی برابر پرسپولیس

مجتبی حسینی، رویارویی‌هایش برابر پرسپولیس را به بهترین شکل ممکن استارت زد: یک برد با ذوب‌آهن در فولادشهر و سپس تساوی 3 بر 3 در آزادی. ولی اکسیر قدرت همانجا تمام شد. در 4 رویارویی بعدی، حسینی فقط یک بار مساوی کرد و در 3 بازی دیگر، شکست خورد. در یک نگاه کلی، حسینی در هیچکدام از 5 مصاف آخرش موفق به شکست دادن پرسپولیس نشده و در هر 3 بازی آخر، باخته است.

* گل‌محمدی برابر پیکان

پیکان دقیقا همان رقیبی است که گل‌محمدی، ارادت ویژه‌ای به آن دارد. او در تمام دوران مربیگری‌اش، 14 بار با پیکان مصاف کرده و تنها در 2 بازی برنده نشده: 12 برد، یک باخت و یک مساوی. تنها شکست گل‌محمدی برابر پیکان مربوط است به لیگ 18 روی نیمکت تراکتور. تیمهای گل‌محمدی در این بازیها، 27 گل زده و تنها 7 گل خورده‌اند. گل‌محمدی در هیچکدام از 9 بازی آخرش برابر پیکان شکست نخورده و در هر 7 مصاف اخیر با دست پر و 3 امتیاز کامل، زمین را ترک کرده است. آمار گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس برابر پیکان در لیگ برتر هم فوق‌العاده است: 6 بازی، 6 برد و 3 کلین‌شیت.

* من و دوستم

نام مجتبی حسینی به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی در فوتبال ایران مطرح شد. این زوج، در ذوب‌آهن و تراکتور، همکار بودند و زمان برد تا حسینی به استقلال! برسد. آنها سابقه 4 رویارویی پیشین را با هم دارند شامل 3 برد برای گل‌محمدی و یک مساوی. در تمامی این بازیها، گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس حضور داشته است. رویارویی‌های گل‌محمدی و پرسپولیس با حسینی و پیکان، 2 بار رقم خورده و هر 2 بازی با برد دسته اول، همراه بوده است. حسینی فقط روی نیمکت نفت مسجدسلیمان به پرسپولیس نباخته است.

* ... و این آمار کوتاه

 1- پرسپولیس این فصل در خانه، هرگاه گل خورده بازی را باخته است.

2- پرسپولیس این فصل فقط یک گل در بازیهای خانگی خورده است.

3- پرسپولیس هر دو میزبانی آخرش را یک صفر برده است.

4- در 5 بازی آخر پرسپولیس، فقط استقلال به آنها گل زده است.

 5- باخت خانگی شماره 50 پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر رقم می‌خورد؟

6- پیکان در 9 بازی آخرش فقط 3 گل زده است.

7- پیکان در هیچکدام از 4 بازی خارج از خانه آخرش، برنده نشده است.

8- پیکان در هیچکدام از 9 بازی اخیر لیگ برتری‌اش، رنگ برد را ندیده است.

9- پیکان در بازیهای خارج از خانه این فصل فقط برابر استقلال در آزادی، کلین‌شیت کرده است.

10- پیکان فقط در یکی از 7 بازی آخرش، کلین‌شیت کرده و کلین‌شیتی در 4 بازی اخیر ندارد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی