رونمایی از ویندوز اسپانیایی در کرج

رونمایی از ویندوز اسپانیایی در کرج

پایگاه خبری فوتبالی – آیا سرمربی جدید تراکتور می‌تواند یازدهمین برد این تیم مقابل پیکان را رقم بزند؟

به گزارش فوتبالی، این دو تیم امروز در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر 22 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که 10 بار تراکتور موفق به کسب پیروزی شده، 5 بار بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده و 7 مرتبه نیز خودروسازان با سه امتیاز کامل زمین مسابقه را ترک کرده‌اند. هم‌چنین 46 گل در مسابقات دو تیم رد و بدل شده که حاکی از میانگین 2.09 گل در هر بازی است که پرشورها با به ثمر رساندن 26 گل درمقابل 20 گل پیکان از حیث گلزنی نیز عملکرد بهتری داشته‌اند.

اما باتوجه به اینکه بازی به میزبانی پیکان برگزار خواهد شد، بد نیست سری هم به آمار و ارقام مصاف‌های دو تیم در تهران بزنیم. از 11 بازی برگزار شده به میزبانی فیروزه‌ای پوشان سهم تراکتور 5 برد بوده و 4 مسابقه نیز با تساوی به پایان رسیده و میزبان صرفا دو بار توانسته بر حریف سرخ‌پوش خود غلبه کند. پیکانی‌ها هم‌چنین در 5 سال اخیر قادر به شکست تراکتور در میدان خودی نبوده‌اند که می‌توان گفت تراکتورِ خصوصی هیچ‌گاه دستِ خالی از بازی خارج از خانه خود مقابل پیکان به تبریز بازنگشته است.

اما مردان مشترک زیادی هم بین اعضای کنونی دو تیم دیده می‌شود که البته فیروزه‌ای‌های سابق تراکتور به مراتب تعداد بیشتری دارند. حجت حق‌وردی، شاهین ثاقبی، آرش قادری، پوریا آریاکیا، ابوالفصل رزاق‌پور و رضا کاخساز شش بازیکنی هستند که سابقه پوشیدن پیراهن پیکان را در کارنامه دارند و اکثرا از این تیم اسمی برای خود دست و پا کرده‌اند. البته سعید واسعی بازیکن تحت قرارداد تراکتور نیز قبل از پیوستن به این تیم عضوی از پیکان بوده که باتوجه به مسائل انضباطی از جمع پرشورها کنار گذاشته شده است.

در اردوی مقابل اما محمد بلبلی تنها بازیکنی است که سابقه تراکتوری دارد. وینگری که نیم فصل دوم لیگ بیست‌ویکم را به طرز ناموفقی در تبریز پشت سر گذاشت و خیلی زود از جمع پرشورها جدا شد. هم‌چنین مجتبی حسینی سرمربی پیکان نیز مقطعی به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی در کادرفنی تراکتور مشغول به کار بوده است.

1997