واکنش فدراسیون والیبال به نامه بازنشستگی داورزنی

واکنش فدراسیون والیبال به نامه بازنشستگی داورزنی

پایگاه خبری فوتبالی- دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام کرد هنوز حکم بازنشستگی سرپرست این فدراسیون به طور رسمی ابلاغ نشده است.

به گزارش فوتبالی، محمدرضا داورزنی که از سال ۱۳۹۸ به عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شد، بازنشسته شده است. طبق نامه‌ای که وزارت ورزش صادر کرده است، داورزنی از اول دی ماه ۱۴۰۱ بازنشسته است. به این ترتیب وزارت ورزش و جوانان باید طی روزهای آینده فردی را به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال انتخاب کند.

میلاد تقوی، دبیرکل فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با یک سایت خبری در مورد حکم بازنشستگی محمدرضا داورزنی بیان کرد: هنوز نامه‌ای به ما ابلاغ نشده است و ما هم در رسانه‌ها خوانده‌ایم. صبح هم فدراسیون بودم و هنوز نامه‌ای نیامده بود. شب گذشته با آقای داورزنی تلفنی صحبت کردم که اظهار کرد اطلاعی ندارد و در رسانه‌ها این موضوع را خوانده است. قرار بود امروز صبح پیگیری کنند.  

او در واکنش به اینکه داورزنی اعلام کرده بود تا پایان دوره چهارساله خود در فدراسیون می‌ماند اما اکنون بازنشسته شده است، گفت: این موضوع دو جنبه دارد؛ قسمتی قوانین داخلی کشور و بخشی دیگر قوانین بین‌المللی فدراسیون جهانی والیبال است. نمی‌دانیم فدراسیون جهانی چه تصمیمی در قبال این موضوع می‌گیرد.

تقوی در ادامه افزود: والیبال را نمی‌توان با خیلی از رشته‌ها مقایسه کرد چون جزو رشته‌های قابل توجه کشور است و فدراسیون جهانی هم قطعا اتفاقات والیبال ایران را رصد می‌کند.  در مورد اتفاقاتی که بعد از این رقم خواهد خورد باید تامل کنیم.

دبیر کل فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که صحبت‌هایی مطرح شده که در صورت اجرای این حکم، والیبال ایران به دلیل دخالت نهادهای دولتی تعلیق می‌شود، چنین موضوعی صحت دارد، بیان کرد: قطعا فدراسیون جهانی نسبت به این اتفاق بی تفاوت نخواهد بود. موارد اینچنینی وجود داشته است. به عنوان مثال هند، مالدیو و فیلیپین تعلیق شدند و تا مدت‌ها نمی‌توانستند در مسابقات شرکت کنند. این نامه ابتدا باید ابلاغ شود تا ببینیم وزارت ورزش و در ادامه فدراسیون جهانی والیبال دراین زمینه چه تصمیمی می‌گیرند.

او در ادامه بیان کرد: مطمئن هستم وزارت ورزش و جوانان با توجه به اهمیت والیبال حتما در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند چون برای وزارت هم مهم است که والیبال آسیب نبیند. آقای داورزنی هم به دنبال حفظ والیبال و منافع کلان کشور است. امیدوارم هر اتفاق می‌افتد منافع والیبال حفظ شود و به خطر نیفتد. ما تنها ورزش گروهی در کشور هستیم که جزو ۱۰ تیم برتر دنیا قرار داریم و امیدوارم این روند حفظ شود.

6442