گزارش ایرنا/ انتخابات فدراسیون والیبال و همه احتمالات؛ یار داورزنی شانس اول ریاست

گزارش ایرنا/ انتخابات فدراسیون والیبال و همه احتمالات؛ یار داورزنی شانس اول ریاست

پایگاه خبری فوتبالی- انتخابات فدراسیون والیبال در شرایطی برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد میلاد تقوی بیشترین شانس را برای پیروزی در این انتخابات دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، شنبه هفته آینده تکلیف ریاست فدراسیون والیبال مشخص می شود؛ انتخاباتی که ریاست یکی از مهمترین فدراسیون‌های کشور را مشخص خواهد کرد و اعضای مجمع فدراسیون والیبال باید از میان محمود افشاردوست، پیمان اکبری، سیدمیلاد تقوی، محمد منصوری و امیرحسین منظمی جانشین محمدرضا داورزنی را که سال‌ها ریاست این فدراسیون را بر عهده داشت انتخاب کنند.

در میان این گزینه‌ها امیرحسین منظمی و محمد منصوری از کمترین شانس ممکن برای پیروزی در انتخابات ۲۶ اسفند برخوردارند. منظمی در مقطعی و در دوران ریاست ضیایی، دبیر فدراسیون والیبال بود و در هیئت رئیسه فدراسیون والیبال هم حضور داشت. منصوری هم همچون منظمی سابقه سال‌ها بازی در سطح اول والیبال ایران را دارد اما اینکه این دو نفر بتوانند در انتخابات فدراسیون والیبال به پیروزی برسند دور از ذهن و بعید به نظر می‌رسد.

محمود افشاردوست، دیگر گزینه ریاست فدراسیون والیبال است. او کاپیتان تیم ملی والیبال بوده و علاوه بر حضور در کادرفنی این تیم سمت دبیری فدراسیون والیبال را برای چندین سال بر عهده داشته است. به نظر می‌رسد افشاردوست در صورتی که از کاندیداتوری انصراف ندهد می‌تواند تعدادی از آرای اعضای مجمع را از آن خود کند؛ اما بعید است این تعداد آرا برای پیروزی‌ او کافی باشد.

در بین کاندیداهای ریاست فدراسیون والیبال پیمان اکبری هم حضور دارد. او به لحاظ دوران قهرمانی شرایطی مشابه محمود افشاردوست دارد؛ با این تفاوت که اکبری بر خلاف افشاردوست سابقه‌ای در مدیریت ورزشی ندارد.

شنیده می‌شود این ۴ کاندیدای ریاست فدراسیون والیبال قصد ائتلاف دارند و ۳ نفر از آنها به نفع نفر دیگر انصراف خواهد داد و احتمالا از بین محمود افشاردوست و پیمان اکبری یک نفر از آنها به عنوان کاندیدا در مجمع شرکت خواهد کرد.

پنجمین کاندیدای ریاست فدراسیون والیبال که بیشترین شانس را برای کسب حداکثر آرا در مجمع ۲۶ اسفند دارد میلاد تقوی است. رئیس اسبق هیئت والیبال استان مازندران که ۶ سال رئیس این هیئت بود و ۴ سال سمت دبیر کلی ریاست فدراسیون والیبال را در زمان داورزنی بر عهده داشت، یکی از مطرح‌ترین گزینه‌های ریاست این فدراسیون است. او به جهت اینکه کاندیدای ریاست فدراسیون والیبال بود از دبیر این فدراسیون کناره‌گیری کرد.

با توجه به رابطه حسنه تقوی با داورزنی، قطعا رئیس پیشین فدراسیون والیبال آرای تعداد زیادی از اعضای مجمع که با او همسو بودند را به نفع تقوی جمع خواهد کرد. ضمن اینکه تقوی در ۴ سال گذشته ارتباط خوبی با روسای هیئت‌های استانی داشته و این مسئله به سود او خواهد بود.

بهنام محمودی هم که از او به عنوان جدی‌ترین رقیب میلاد تقوی برای احراز پست ریاست فدراسیون والیبال نام برده می‌شد تایید صلاحیت نشد و نمی تواند در مجمع انتخاباتی این فدراسیون حاضر شود.

1999