رسمی؛ سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا مشخص شد

رسمی؛ سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا مشخص شد

پایگاه خبری فوتبالی - لوئیز دلافوئنته به عنوان سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا انتخاب شد.

به گزارش فوتبالی، فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم گرفت که مربی تیم زیر 21 سال فوتبال این کشور را به عنوان جایگزین لوئیز انریکه انتخاب کند. دلافوئنته تجربه قهرمانی یورو زیر 19 سال و زیر 21 سال و مسابقات مدیترانه در سال 2018 را دارد و در سال گذشته نیز مدال نقره المپیک توکیو را کسب کرد.

دلافوئنته در دوران بازی خود در تیم اتلتیک بیلبائو حضور داشت که زیر نظر کلمنته در دهه هشتاد میلادی دو بار فاتح لالیگا شد. او در می 2013 وارد رده های پایه فوتبال اسپانیا شد و هدایت تیم زیر 19 سال را به عهده گرفت. لوئیز در ان زمان 51 سال سن را داشت و حالا پس از یک دهه این فرصت را پیدا کرده تا سرمربی تیم بزرگسالان اسپانیا شود.

نکته جالب دیگر در مورد دلافوئنته این است که تجربه نشستن روی نیمکت تیم بزرگسالان اسپانیا در بازی دوستانه مقابل لیتوانی را دارد. در آن بازی اسپانیا از بازیکنان تیم زیر 21 سال خود استفاده کرد و با نتیجه چهار بر صفر پیروز شد. هر چند که اسپانیا در آن بازی با بازیکنان جوان خود به میدان رفت اما در تقویم فیفا به عنوان بازی رسمی ثبت شده است.

لوئیز دلافوئنته با توجه به این که سالها در رده های پایه اسپانیا کار کرده با بسیاری از اعضای نسل کنونی این تیم نظیر پدری، گاوی، فاتی و اریک آشنایی دارد.

4125