امضای بوریس پای سرنوشت بردیف در تراکتور!

امضای بوریس پای سرنوشت بردیف در تراکتور!

پایگاه خبری فوتبالی - دوران مربیگری قربان بردیف در باشگاه تراکتور بسیار شبیه به هم‌وطن خود در این باشگاه به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، قربان بردیف سرمربی ۷۰ ساله روسی ابتدای فصل و با شعار ساختارسازی و نظارت بر تیم‌های پایه تراکتور با اختیاراتی فراتر از یک سرمربی سکان هدایت تراکتور را در دست گرفت تا همان اوایل این پیرمرد کارکشته با دو سرمربی قدیمی تراکتور مورد مقایسه قرار گیرد.

بین سرمربیان خارجی تراکتور پیش از بردیف، واسیلی گودجا سرمربی اهل رومانی و بوریس تیبیلیوف روسی اختیاراتی فراتر از یک سرمربی داشتند که سرانجامی متفاوت را در پایان کار با تیم‌محبوب سرخ‌پوش تجربه کردند و به نظر، عاقبت بردیف نیز بسیار شبیه به هم‌وطن خود در تراکتور بوده است.

بوریس تیبیلیوف اولین سرمربی اهل روسیه تراکتوری‌ها بود که پای به تبریز گذاشت. برای اولین بار در زمان این سرمربی، تراکتورِ نوین تشکیل شد که سرمربی جداگانه‌ای داشت ولی قرار بر این بود که بوریس نیز بر این تیم نظارت کند که البته این موضوع بیشتر در حد حرف باقی ماند. در ادامه کسب نتایج ضعیف و دور از انتظار سبب شد تا وی از کار خود برکنار شود و اولین تجربه کار با روسی‌ها برای قرمزپوشان خوش‌یمن نباشد.

قربان بردیف پیرمرد روسی نیز با شرایطی مشابه هم‌وطن خود به تراکتور پیوست تا دومین سرمربی روسی پرشورها باشد. همانند بوریس، قربان نیز باوجود اعلام نظارت بر تیم‌های پایه و ساختارسازی عملکرد چندانی در این حوزه نداشت و این موارد همان در حد صحبت‌های معارفه وی باقی ماند. بردیف هم از لحاظ میانگین امتیازی آنچنان موفق عمل نکرد و عمر سرمربیگری وی نیز به مانند تیبیلیوف در تبریز به نیم فصل نکشید، با این تفاوت که جدایی قربان به خاطر استعفای وی رقم خورد تا تی‌تی‌ها در دو مقطع کار با سرمربیانی از روسیه خاطره خوبی نداشته باشند.

1997