هر آنچه که راجع به قربان بردیف باید بدانید؛ از ستوان‌یکمی ارتش تا غلبه بر بارسلونا

هر آنچه که راجع به قربان بردیف باید بدانید؛ از ستوان‌یکمی ارتش تا غلبه بر بارسلونا

پایگاه خبری فوتبالی – سرمربی احتمالی تراکتور سابقه پیروزی مقابل بارسلونای پپ گواردیولا را دارد.

به گزارش فوتبالی، قربان بردیف سرمربی نام آشنایی که سابقه کار طولانی مدت در فوتبال روسیه را دارد، نزدیک ترین فرد برای تصدی نیمکت تی تی هاست. باشگاه تراکتور پس از کش و قوس های فراوان در فرآیند جذب سرمربی، به صورت رسمی اعلام کرد که سرمربی سابق سردار آزمون پس از حضور در ایران و مذاکرات نهایی، پشت فرمان تراکتورِ بدقلق این روزها خواهد نشست. به همین مناسبت در این مطلب به رزومه کاری این سرمربی ترکمن و هم چنین برخی نکات از زندگی شخصی وی پرداخته ایم که خالی از لطف نیست.

متولد عشق آباد، با سابقه طولانی بازی در لیگ شوروی

بردیف، فوتبالیست سابق اتحاد جماهیر شوروی متولد 1952 در عشق آباد پایتخت ترکمنستان است که شهروندی روسیه را هم داراست. اصالت ترکمن این سرمربی یکی از دلایل نزدیکی وی با سردار آزمون و خانواده‌اش و البته یکی از عوامل رشد آزمون زیر نظر این سرمربی بود. وی سابقه 14 فصل بازی به عنوان بازیکن را در سطوح مختلف لیگ برتر شوروی سابق در کارنامه دارد. بردیف که در پست هافبک بازی می کرده، در 14 فصل حضور خود که تقریبا نصف آن در لیگ برتر و نصف دیگرش در دومین سطح لیگ برتر شوروی سابق بود، 366 بازی انجام داده و موفق شده 55 گل به ثمر برساند. وی در دو مقطع هم به صورت کوتاه در سومین سطح لیگ برتر شوروی بازی کرده است.

سرمربی کهنه‌کار در ایران هم می‌تواند قهرمان شود؟

سرمربی کهنه کار ترکمن 36 سال سابقه کار به عنوان سرمربی را در کارنامه بلندمدت خود داراست. او سرمربیگری را از سال 1986 در تیم FC Khimik Dzhambul در سومین سطح لیگ برتر شوروی سابق آغاز کرد و سه فصل هدایت این تیم را برعهده داشت. اما نقطه عطف دوران سرمربیگری وی به تجربه کارش در روبین کازان برمی گردد، جایی که توانست توانایی هایش را نشان داده و به نوعی دیده شود. بردیف در طول این مدت توانسته سه بار با تیم هایش قهرمان لیگ برتر شود که دو بار آن با روبین کازان در لیگ برتر روسیه بوده و یک بار هم توانسته با تیم Nisa در فصل 1998-99 لیگ برتر ترکمنستان را فتح کند. از دیگر افتخارات سرمربی ترکمن می توان به نایب قهرمانی لیگ برتر روسیه با روستوف، قهرمانی جام حذفی ترکمنستان با Nisa و قهرمانی جام حذفی روسیه و سوپرکاپ این کشور با روبین اشاره کرد. وی همچنین سابقه سرمربیگری تیم ملی کشورش ترکمنستان را هم در رده ملی تجربه کرده است.

مغلوب کننده بارسلونا بالاتر از براندن راجرز!

جالب است بدانید قربان بردیف در سال 2017 توسط fourfourtwo.com بین 50 مربی برتر دنیای فوتبال قرار گرفت. او در لیست تهیه شده توسط این رسانه معتبر جایگاه 36‌ام را کسب کرده بود؛ جایگاهی بالاتر از براندن راجرز سرمربی معروف بریتانیایی! بردیف همچنین با غلبه بر بارسلونای پپ گواردیولا با نتیجه دو بر یک در لیگ قهرمانان اروپا به بردی تاریخی دست یافت تا توانسته باشد خاطرات شیرینی برای هواداران روسی به ثبت برساند.

ستوان‌یکم ارتش و علاقه‌مند به تسبیح!

بردیف که یک فرد درونگرا شناخته می شود در مدرسه راه آهن عشق آباد، دانشگاه ایالتی ترکمن و دانشکده مربیگری مسکو تحصیل کرده و همچنین ستوانیکم ارتش شوروی در سال های 1979 الی 1980 بوده است! وی همچنین علاقه زیادی به تسبیح دارد و اکثرا در نیمکت می توانید او را تسبیح به دست ببینید.

 خود وی در این مورد می گوید که بدون تسبیح احساس خوبی ندارد و حس می کند که در بازی ها باید آن را در دست خود نگه دارد! همچنین اشاره می کند که در مسابقاتی که فراموش کرده تسبیح خود را همراه خود داشته باشد احساس ناراحتی می‌کرده گویی که چیزی را از دست داده است!

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم آینده قربان بردیف در تراکتور چگونه پیش خواهد رفت. وی که سابقه کار با بازیکنان ایرانی نظیر سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی، رضا شکاری و علیرضا حقیقی را دارد، حتما به خوبی می داند که مدیران و هواداران تراکتور در مدت اخیر چقدر کم‌طاقت بوده‌اند و باید راه حل سریعی برای رساندن تی تی ها به مسیر موفقیت پیدا کند.

1997