چرا کی‌روش 4 دروازه‌بان به جام جهانی برد؟

چرا کی‌روش 4 دروازه‌بان به جام جهانی برد؟

پایگاه خبری فوتبالی- چرا سرمربی تیم ملی 4 دروازه‌بان را به قطر برده است؟

به گزارش فوتبالی، یکی از نکات جالب یا بهتر بگوییم عجیب فهرست تیم ملی، حضور 4 دروازه‌بان در لیست مسافران قطر است. موضوعی که نه تنها سوژه خوبی برای رسانه‌های منتقد کارلوس کی‌روش فراهم کرده بلکه برای رسانه‌های دیگر هم این سوال به وجود آمده که چرا سرمربی تیم ملی چنین تصمیمی گرفته و حاضر نشده یک دروازه‌بان را کنار بگذارد تا بازیکنی مثل میلاد سرلک یا امید نورافکن را با خودش به قطر ببرد.

سرمربی تیم ملی، دیروز در حاشیه آخرین تمرین تیمش در تهران، چنین توضیحی درباره تصمیم عجیبش داد:" تصمیم گرفتم 4 دروازه‌بان به جام جهانی ببریم، نه تنها به خاطر آنکه استحقاقش را دارند، بلکه می‌توانند از تمرینات ما در آنجا حمایت کنند. 8 مدافع، 7 هافبک و 6 مهاجم داریم. اعتقاد شخصی من است که این بازیکنان تعادل بهتری از بُعد در تیم به ما خواهند داد"

درباره تصمیم کی‌روش این شایعه عجیب منتشر شده بود که چون او از آمادگی بیرانوند هنوز مطمئن نیست، تصمیم گرفته که 4 دروازه‌بان به دوحه ببرد منتهی گویا او دلیل دیگری برای این کار داشته است.

گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی کی‌روش برای انتخاب 4 دروازه‌بان در لیست نهایی تیم ملی به این دلیل است تا آنها در تمرینات خوب یکدیگر را حمایت کنند و دروازه‌بان شماره یک به اوج آمادگی برسد.

کارلوس کی‌روش به کار گروهی اهمیت زیادی می‌دهد و می‌خواهد این کار را با داشتن 4 دروازه‌بان تقویت کند. کار تیمی بین این 4 دروازه‌بان و تمرین کردن این بازیکنان با یکدیگر، بخشی از برنامه‌های آماده‌سازی کی‌روش است. بهتر است بدانید که تنها دو تیم حاضر در جام جهانی قطر، چهار دروازه بان به جام جهانی برده اند.

7655