دلیل جالب لینه‌کر برای مخالفت با حضور در قرعه‌کشی جام جهانی

دلیل جالب لینه‌کر برای مخالفت با حضور در قرعه‌کشی جام جهانی

پایگاه خبری فوتبالی - گری لینه کر بازیکن اسبق فوتبال انگلیس در مصاحبه با ESPN به انتقاد از برگزاری جام جهانی در زمستان و در کشور قطر پرداخت.

به گزارش فوتبالی، لینه کر در مورد جام جهانی گفت:" از این مسابقات حمایت نمی کنم. کار خودم را می کنم. از من خواستند که در قرعه کشی فیفا شرکت کنم و مخالفت کردم چرا که فکر کردم که این کار به معنی حمایت از جام جهانی است. حس کردم که چنین کاری ریاکاری است چرا که مخالف برگزاری جام جهانی در قطر بودم. مسابقات نباید در ان جا برگزار می شد و به همین خاطر فکر می کردم که اشتباه است که برای آنها قرعه کشی کنم. در مورد حقوق انسانی، مشکلات استادیوم ها و ... صحبت می کنیم. قطعا این یک پیشنهاد فاسد بود و همه این را می دانیم. نصف افرادی که به برگزاری مسابقات در قطر رای دادند، حالا در زندان هستند."

البته لینه کر می گوید که مشکلی برای صحبت در مورد جام جهانی در تلویزیون ندارد چرا که چنین کاری به معنی حمایت کردن نیست.  وی در مورد مدعیان جام جهانی نیز صحبت کرد:" شانس هیچ تیمی بیشتر نیست. فرانسه یا می برد یا ویران می شود. مشکلاتی دارند. پوگبا و کانته مصدوم هستند. اسپانیا در حال پیشرفت است. جوان هستند اما فکر می کنم در یورو خوب بودند و به همین خاطر شانس دارند. انگلیس فرصت دارد اما در خط دفاعی کمبودهایی دارند. برزیل و آرژانتین قدرتمندتر از بقیه به نظر می رسند اما 20 سال است که تیمی از آمریکای جنوبی قهرمان نشده است. هر تیمی شانس دارد. آیا مسی به جام جهانی نیاز دارد؟ بله. مغزش چگونه است؟ مثل گاسکویین خیلی باهوش است. اگر اسپانیا قهرمان نشود، دوست دارم که مسی قهرمان شود. تفاوت مسی و مارادونا مربوط به شخصیت شان است. شخصیت مارادونا خیلی جدی تر بود."

4125