اعجوبه‌ای به نام هالند؛ رکوردها را پودر می‌کند!

اعجوبه‌ای به نام هالند؛ رکوردها را پودر می‌کند!

پایگاه خبری فوتبالی - اریک تن هاگ گفته است که هیچ نقشه ای برای مهار ارلینگ هالند نداشته است و به نظر می رسد که به همین خاطر تاوان سنگینی پرداخته است.

به گزارش فوتبالی، بازیکن نروژی همه رکوردهای ممکن را در لیگ انگلیس ویران کرده است. در حقیقت از زمان تاسیس لیگ برتر انگلیس به شکل کنونی در سال 1992، هرگز نشده که بازیکنی این قدر سریع به سه هت تریک برسد، رکورد قبلی متعلق به مایکل اوون بود که پس از 48 بازی سومین هت تریک خود را ثابت کرد. رود فن نیستلروی و فرناندو تورس نیز به 59 و 64 بازی برای رسیدن به این رکورد نیاز داشتند.

هالند اما فقط به هشت بازی نیاز داشته تا سه هت تریک در لیگ انگلیس داشته باشد. در حقیقت این بازیکن در هر سه بازی خانگی اخیرش توانسته هت تریک کند و مقابل کریستال پالاس، ناتینگام فارست و منچستریونایتد هت تریک کرده است.  خیلی ها فکر می کردند که هالند به زمان زیادی نیاز دارد تا با لیگ انگلیس هماهنگ شود اما ستاره نروژی برای یک بار دیگر توانایی هایش را به رخ کشید. 

ارلینگ به لطف قوای بدنی، قدرت تمام کنندگی و انرژی خود می درخشد. این بازیکن 22 ساله توانسته 152 گل در سطح باشگاهی و 21 گل در سطح ملی بزند تا آماری باورنکردنی را داشته باشد.

مسی در سن 22 سالگی فقط 44 گل در 112 بازی در بارسلونا زده بود و رونالدو نیز فقط 50 گل زده بود و حتی یک هت تریک هم در دوران فوتبالش نداشت. کریم بنزما در سن 21 سالگی در لیون توانسته بود در 148 بازی 66 گل بزند. به نظر می رسد که امباپه تنها بازیکنی است که روی ریتم هالند حرکت می کند. بازیکن فرانسوی در 286 بازی 208 گل زده است. هالند در دوران فوتبالش رکورد 0.78 گل در هر بازی را داشته و امباپه 0.73 گل در هر بازی.

سرجیو آگوئرو با 260 گل در ده سال بهترین گلزن تاریخ منچسترسیتی است و هالند فعلا 17 گل زده است. ارلینگ با ادامه روند کنونی هیچ بعید نیست که به بهترین گلزن تاریخ منچسترسیتی در آینده ای نه چندان دور تبدیل شود. آگوئرو در سیتی 12 هت تریک داشته که ارلینگ احتمالا آن رکورد را هم به زودی می شکند. 

از سویی آلن شیرر با 260 گل بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر انگلیس به شمار می رود که شکستن رکورد وی توسط هالند هم دور از انتظار نیست. رکورد دیگری که هالند در مسیر شکستش است، رکورد تعداد گل در یک فصل لیگ برتر انگلیس است که توسط اندی کول با 34 گل ثبت شده بود که البته در آن زمان، لیگ برتر 42 بازی داشت. هالند هنوز 30 بازی دیگر فرصت دارد و با 20 گل دیگر می تواند به رکورد اندی کول برسد. از سویی یورگن یووه با 33 گل بهترین گلزن تاریخ تیم ملی نروژ است که آخرین گل ملی خود را در سال 1933 زد و به نظر می رسد که هالند که در 23 بازی ملی 21 گل زده، به زودی رکورد او را هم می شکند.

4125